Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad tror ni om att slå till på en Mitsubishi Outlander PHEV istället för XC60?

Det är ju lockande som tjänstebil på grund av det låga förmånsvärdet.

Hur länge dröjer det innan XC60 kommer som plug in hybrid kan man undra?

Volvo har ju tekniken i V60 Electric så med en VEA motor och el i XC60 vore det ju riktigt intressant.
Tja du, själv faller inte utseendet mig i smaken på Mitsubishin.
rojo8515 skrev:Vad tror ni om att slå till på en Mitsubishi Outlander PHEV istället för XC60?

Volvo har ju tekniken i V60 Electric så med en VEA motor och el i XC60 vore det ju riktigt intressant.
Har tänkt tanken...
rojo8515 skrev:Vad tror ni om att slå till på en Mitsubishi Outlander PHEV istället för XC60?

Sluta nu!
Är det mer än bara förmånsvädet som lockar? Jag tror inte att mycket är jämförbart mellan dessa båda bilar, är du allvarligt intresserad så bör du nog granska Mitsun ganska rejält så att du kan sitta ordentligt, buller, säkerhet m.m. Men sen beror det klart på hur du använder bilen, många mil på landsvägen så har du nog svårt att kunna ersätta Volvon.
Jag torrsimmade i en Outlander i somras just med tanke på att PHEV är väldigt intressant rent tekniskt. Trots att utförandet var det mest påkostade var intrycket tämligen deprimerande. Allt är dock en vanesak, kanske körupplevelsen är väldigt speciell och ger ett mervärde.
Testade PHEV i helgen, blev inte speciellt imponerad av den påstått extra ljudisoleringen. Inte heller inredningskvaliteten imponerade.
Kan tänka mig att företag och kommuner med miljöambitioner köper, men privatkunder lär bli sällsynta.
Jag ska beställa en PHEV Business Nav Safety.
Kör ca 2,5 mil enkel väg till och från jobbet med möjlighet att även ladda på jobbet.
Har provkört vid två tillfällen och tycker nog att den duger fint... Men visst låter den mer än en personbil... men det är marginellt enligt mig. :-)
Det blir privatleasing 36 månader.
Överväg om du vill ha safety paketet. Lane Departure funktionen upplevs som störande och går inte att stänga av permanent, bara tillfälligt. Min far har även en XC60 med samma funktion och han uppskattar den inte...

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]