Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av PTV
Men snö, ösregn och minusgrader i utemiljö efteråt lär väl krocken inte ha åstadkommit på skroten.Senast såg jag stora fotavtryck efter ett par kängor uppe i ett av lädersätena på en demonterad bil samt inslängda delar från ett avgassystem på dessa säten vilket ju får en att undra hur det står till i huvudet på de skyldiga . :D
av NilsO
Där jag bor finns vad jag vet fyra skrotar med självplock inom två-tre mils radie. Två av dem är bedrövliga lergropar. En är snyggt skött men har rätt få fordon. Den fjärde är "Returbilen" och är, tycker jag, den vettigaste. Man har rätt många fordon uppställda, där är ordning och reda och känns säkert, priserna är rimliga och förutsägbara, personalen är trevlig och konstrar inte. Av *pettsons* inlägg ovan att döma lär det alltså inte förbli så så länge till… :(
av *pettson*
NilsO skrev:Där jag bor finns vad jag vet fyra skrotar med självplock inom två-tre mils radie. Två av dem är bedrövliga lergropar. En är snyggt skött men har rätt få fordon. Den fjärde är "Returbilen" och är, tycker jag, den vettigaste. Man har rätt många fordon uppställda, där är ordning och reda och känns säkert, priserna är rimliga och förutsägbara, personalen är trevlig och konstrar inte. Av *pettsons* inlägg ovan att döma lär det alltså inte förbli så så länge till… :(
Det kan mycket väl bli så länge till. Det är en fråga om hur skrotens kundklientel ser ut. Är det mest omsättning på privatkunder så styr man skroten efter det. Är det mest företagskunder som inte är anslutna mot cabas så styr man efter det. Och är det cabas som gäller, ja då har man inte många alternativ.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]