Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
XC90_Executive skrev:Fast det är bara när bilen är preciiis ny. Körde en S60 D5 för ett par veckor sedan t.ex, den hade gått 700 mil och det syntes inget. De inre avgasrören blir ju nämligen mörka efter en vecka typ.
Jag skall hålla utkik. ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad är bra bromsar för dig, att de verkar ta hårt när du trycker lätt på pedalen eller att de inte mattas efter många upprepade hårda inbromsningar? Tyvärr kan man inte få både och här, utan antingen eller. Själv föredrar jag det senare.

/Martin

PS. Jag håller inte med om avgasrören, även på de bilar som varit i trafik länge ser man de inre rören mycket tydligt. Jag stör mig på det flera gånger varje dag i kökörningen runt Göteborg, det ser sjukt billigt ut. Skandinavisk design handlar om noggrant detaljarbete och hantverksskicklighet, tillåt mig småle....
av KarlE
MartinS skrev:Vad är bra bromsar för dig, att de verkar ta hårt när du trycker lätt på pedalen eller att de inte mattas efter många upprepade hårda inbromsningar? Tyvärr kan man inte få både och här, utan antingen eller. Själv föredrar jag det senare.

/Martin

PS. Jag håller inte med om avgasrören, även på de bilar som varit i trafik länge ser man de inre rören mycket tydligt. Jag stör mig på det flera gånger varje dag i kökörningen runt Göteborg, det ser sjukt billigt ut. Skandinavisk design handlar om noggrant detaljarbete och hantverksskicklighet, tillåt mig småle....
Dåliga nyheter med andra ord. Tycker slutrören är väldigt fina, men om man ser de invändiga rören så förstör det allt. Att sen kalla det för "Skandinavisk design", "noggrant detaljarbete" och "hantverksskicklighet" är en skam. Det får bli R-design eller en Summum modifierad med slutrör från R-design.
Turbo gungar

Efter att ha läst runt lite i forumet hä[…]

Nu är jag inte 100 hemma på just dessa […]

Stiften kommer åt genom att plocka bort plas[…]

Taklucka 164 vajerfel

Hej! Har en Volvo 164 där takluckan slutat f[…]