Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Ingen har väl hört något seriöst om när D3 släpps?

Men har någon sett några förbrukningssiffror på D3 i ryktesfloran?
av PFA
s6025t skrev:Sensus Connect o sensus connected touch är 2 helt olika saker connected touch är endast för eftermontering nya sensus connect kommer i 60-serien i bilar som är byggda efter vecka46
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ct#p790982
Min säljare har inte hört något om att Sensus Connected Touch kommer att utgå. Någon som vet var detta rykte kommer ifrån? Å andra sidan verkar det vara ett tillbehör som eftermonteras och ändå inte ingår som standard på en ny bil. Eller? Förstår fortfarande inte ett skvatt av det här :)
av stavas
PFA skrev:
s6025t skrev:Sensus Connect o sensus connected touch är 2 helt olika saker connected touch är endast för eftermontering nya sensus connect kommer i 60-serien i bilar som är byggda efter vecka46
Min säljare har inte hört något om att Sensus Connected Touch kommer att utgå. Någon som vet var detta rykte kommer ifrån? Å andra sidan verkar det vara ett tillbehör som eftermonteras och ändå inte ingår som standard på en ny bil. Eller? Förstår fortfarande inte ett skvatt av det här :)
Min information är från Bilia Sisjön, enligt min säljare är den person jag pratade med där som är mest insatt i detta. Han hade väldigt bra koll på exakt vad Sensus Connect skulle innehålla, så jag blev övertygad om att han visste vad han pratade om.
av PFA
stavas skrev:
PFA skrev:
Min information är från Bilia Sisjön, enligt min säljare är den person jag pratade med där som är mest insatt i detta. Han hade väldigt bra koll på exakt vad Sensus Connect skulle innehålla, så jag blev övertygad om att han visste vad han pratade om.
Då har han säkert rätt. Man slutar aldrig bli förvånad över hur dålig koll många säljare har. Märkligt är också att Touch marknadsförs så hårt (Volvo-webben) om det nu ska utgå inom kort.
av stavas
PFA skrev:
stavas skrev:
PFA skrev: Min säljare har inte hört något om att Sensus Connected Touch kommer att utgå. Någon som vet var detta rykte kommer ifrån? Å andra sidan verkar det vara ett tillbehör som eftermonteras och ändå inte ingår som standard på en ny bil. Eller? Förstår fortfarande inte ett skvatt av det här :)
Då har han säkert rätt. Man slutar aldrig bli förvånad över hur dålig koll många säljare har. Märkligt är också att Touch marknadsförs så hårt (Volvo-webben) om det nu ska utgå inom kort.
Jag tror även att Sensus Connected Touch inte går att välja i konfiguratorn längre. Kunde inte se den senast jag var inne på den iaf.
av PFA
stavas skrev:Jag tror även att Sensus Connected Touch inte går att välja i konfiguratorn längre. Kunde inte se den senast jag var inne på den iaf.
Kan inte heller hitta den, och så vitt jag kan se ingen information om Sensus Connected i konfiguratorn heller. Blir det standard på bilar som tillverkas nu tro? De gör allt för att förvilla oss, man vet helt enkelt inte vad man köper :)
av stavas
PFA skrev:
stavas skrev:
Kan inte heller hitta den, och så vitt jag kan se ingen information om Sensus Connected i konfiguratorn heller. Blir det standard på bilar som tillverkas nu tro? De gör allt för att förvilla oss, man vet helt enkelt inte vad man köper :)
När du väljer multimediasystem så står det om Sensus Connect
av riha
PFA skrev:
riha skrev:Jag skulle vilja ha en VEA D4:a med 8-steg automat och fyrhjulsdrift :-) Det hade varit min perfekta kombiantion.

Nu när man sett VEA motorerna och dess angivna förbrukningar så tar det faktiskt emot att kanske välja en D4:a som bygger på gamla femcylindriga motorn bara för att få 4-hjulsdrift.

Lutar kanske mot en V60, D4 + automat till sommaren när det är dags att byta.
Jadu...har varit igenom precis samma svåra "dilemma" själv :) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=97872
VEA/AWD introduceras i samband med lanseringen av nya XC90 och då lär de andra modellerna följa med. Ska du ändå vänta med att byta så ska du kanske ha lite tålamod till.
Byte av bil i juni nästa år, innan dess tror jag inte det hinner bli VEA+AWD, jag vet iofs att nya modellåret börjar skeppas ut till kunderna i början av juni (så jag fick min 2012:a istället för en 2011:a).
av Primus
Vabbar idag så då hinner man ju fundera lite på ny bil..:) Ska nog i väg med lilleman och slå ihjäl en timme i bilhallen lite senare idag... 8)

Testar att återigen kolla om någon sett några spekulationer om lansering av D3 motorn? Jag måste ha en ny bil under april månad och önskan är en XC60 D3 Aut. Utgår från att den blir miljöklassad. Frågan är om de kommer presentera den så att leverans kan ske i mars/april? Vad tror ni?

Annars får det bli en V60(kanske en V70) D4 Aut.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 31

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]

Hej! Det är så att mitt vänster h[…]

Broms höger fixas aldrig

Klurigt nu när både Thansen och Biltema[…]

Stötdämpare bak