Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
En fråga jag har gäller MY14 då jag köpt en sån V70 Momentum.
Vet någon om man kan köpa de små kromlisterna som finns ovanför dimljusen i Summum och bara limma dit? :)
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
GustavE skrev:En fråga jag har gäller MY14 då jag köpt en sån V70 Momentum.
Vet någon om man kan köpa de små kromlisterna som finns ovanför dimljusen i Summum och bara limma dit? :)
Yepp!
Är själv på väg att byta bil och vill givetvis också ha dessa.
Du byter hela den lackerade biten mot kromad dito, behövs väl ett av Volvos berömda falsben antar jag.
Har för mig att de kostade 255 kr/st

Trevlig kväll!
Mvh Niklas
Användarvisningsbild
av Guligan
tissas skrev:Har beställt en V60 med mörkt innetak, mörka skinnsportstolar och tonade rutor. Är det ngn som har erfarenhet av detta? Kan det bli för mörkt?
Jag var också rädd för det, och ändrade till beige skinnklädsel. Sjukt snyggt i kombo med det mörka taket och tonade rutor.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Droopy skrev:Audi har haft svart innertak i många år och det blir inte för mörkt tycker jag, ursnyggt är det iaf.
Har det i BMWn och Supran. En sak man ska tänka på att svart inte bara suger åt sig värme, svart strålar också ut värmen mycket effektivare än ljust.

Så när solen gassar på ordentligt så taket hettas upp, då strålar det svarta innertaket rejält så det känns rejäl om huvudet. Lite som man känner strålningsvärmen från en infravärmare.
Användarvisningsbild
av Guligan
VolvoB20 skrev:
Så när solen gassar på ordentligt så taket hettas upp, då strålar det svarta innertaket rejält så det känns rejäl om huvudet. Lite som man känner strålningsvärmen från en infravärmare.
Hmm, man kanske skulle satsat på vitlackerad bil i stället för en svart bil med svart innertak... Jaja, det bekymret lär man väl inte råka ut för på en ansenlig tid framöver. :roll:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
na96gen skrev:Hmm fronten på V70 blev ju inte snyggare på bild iaf med det breda luftinsläppet ala Passat. Undrar hur R-Design blir?
Alla får den digitala instrumenten och pekskärmen. Inga VEA motorer just nu iaf.. Så en T6a hoppas jag finns kvar.
Executive variant kommer också till V70 och inte bara S80.

Vill ha ALLA detaljer.. NUU.. 8)

Går att börja beställa v14.
Det verkade inte bli någon executive variant till V70 2014 tyvärr. Det är en skam att det inte gå få executive till S80 T6 awd, går bara få executive med d5 motorerna och automat.
Användarvisningsbild
av bem
NickeDiesel skrev:
...byter hela den lackerade biten mot kromad dito, behövs väl ett av Volvos berömda falsben antar jag.
Mvh Niklas
Kostade 14 kr när jag köpte ett falsben (fiskben) på Volvo för ett tag sen.
En sån här:

/Bo

Bild
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
bem skrev:
NickeDiesel skrev:
...byter hela den lackerade biten mot kromad dito, behövs väl ett av Volvos berömda falsben antar jag.
Mvh Niklas
Kostade 14 kr när jag köpte ett falsben (fiskben) på Volvo för ett tag sen.
En sån här:

/Bo

Bild
Nu avsåg ju priset själva krombitarna och inte falsbenet... :wink:
Syftningsfel har jag för mig att min svensklärare i högstadiet kallade det.. :oops:

Mvh Niklas
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 27

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd