Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pillson
Jag har en V70 '08 som indikerar att motorhuven är öppen Men det är den ju inte... Irriterande att läsa i displayen att det är fel...
Är det någon som har nåt bra förslag på vad jag kan göra för att få den att slockna?
Användarvisningsbild
av Camel
Öppna huven. Släpp ned huven vänligt men bestämt från ca halv meters höjd. Hjälper faktiskt på många bilar. Annars är det troligen huvkontakten som spökar.
av Pillson
Huvudkontakten som du nämner, vart sitter den? Inte så haj på det här med bilar.. :-)
av Johannnes
Funkar inte det när du släpper det från en viss höjd rekommenderar jag att tar i lite mer när du skall stänga den, funkar inte detta rekommenderar jag att du söker upp verkstad.
Användarvisningsbild
av Camel
Huvkontakten sitter ungefär där bilden visar. Har två ledningar, en blå/orange och en svart/röd.

Bild
av Rådlös
Till mig har "min personlige servicetekniker" (en reparatör på en Volvoverkstad) sagt att man börjar med att försöka justera låsbygelns läge. Han sa det inte i klartext, men jag tolkar det som att han hämtade instruktionerna från Vida (heter det så, Volvos databas med instruktioner och uppgifter?)
Användarvisningsbild
av Vojje
Rådlös skrev:... men jag tolkar det som att han hämtade instruktionerna från Vida (heter det så, Volvos databas med instruktioner och uppgifter?)
Vehicle Information and Diagnostics Application = VIDA :D
Användarvisningsbild
av LeifA
Min har också gjort det några gånger men slocknat efter en stund.
Det konstiga var nu sist där den tändes när jag slog på helljus och var tänd tills jag efter jag bländat av och slog på helljus igen ???? ?:-/
Jag har trott att det är huvlåset som spökar men nu vet jag inte.

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]