Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henke3
jwogge skrev:Nu har jag kommit fram till att det blir nya nivåreglerare... Har någon erfarenhet av dessa eller sidan i övrigt?
http://www.ipdusa.com/products/6773/113 ... 70-v70-awd

THX
Sachs gör original nivå dämparna för Volvo så har IPD bara valt rätt sättning på dämparna för din bil så
är de säkert lika bra som att köpa på Volvo.
De man kan bli orolig för är att i listan med bilar de anser att den passar på så är det allt från R till XC
och de har definitivt inte samma dämpare.
Volvo har 4 olika dämpare för RAWD, V70/850AWD, S70AWD och XC pga olika höjd/vikt bak
Användarvisningsbild
av darkien
frågar du hundra personer får du hundra svar men en tumregel på bilar enligt mitt tycke så byter man alltid slitdelar axelvis dvs är ena dämparen dålig byter man båda
av jwogge
Hallå!
Tillslut efter mycket överläggning har jag bestämt mig för att byta från nivåregleringen till vanliga dämpare. Detta efter att kollat runt jäkligt mycket, hittade tillslut en annons på blocket från chassit.se . Blir betydligt mkt billigare än nivå också... Så har nu beställt ny dämpning till bilen, både fram och bak. Plus nya fjädrar bak då de gamla som är för nivåreglering inte kommer att passa. Chassit.se har även tagit fram ett speciellt fäste som behövs bak. Hela rasket ska komma innan helgen så förhoppningsvis blir det till att byta i helgen! :)

Har ni några tips till mig när det gäller monteringen?

Tack på förhand!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]