- fre 14 jun 2013, 10:58
Förövrigt riktigt dåligt att volvomeken är så dåligt insatt att han rekommenderar att byta en sida i taget.
Moderator: Moderatorer
perhall skrev:Självklart är inte alla smålänningar så:) Men han är 70 plus och i den generationen kan jag tänka mig att det är lite vanligare med fixande och trixande än i större städer...Att det är vanligt med fixande ute i Småländska småorter (liksom på landsbygden i riket i övrigt) kan jag personligen intyga. Men om det trixas också har jag ingen erfarenhet av. Men för att slippa leva på vatten och bröd som pensionär är kanske alla medel tillåtna...

rosenlorden skrev:MEN - ska jag köpa en d1s lampa eller en d2r ?? Enligt denna tråd borde det vara en ds1? Men går jag in på philips hemsida och fyller i min bilmodell/årsmodell står det att det ska vara en d2r !Jag har för mig om att gamla V70, 05-08 har D2R medans V70 08-13 har D1S.
pjaar skrev:Tack för tipsen. Vågade inte beställa utan att först kontrollera lamptyp + att ballasten är hel. Tog först bort den "slocknade" sidan och lampan är en D1s med Philips lampa. Den var ordentligt svart, syns kanske inte så bra på bilden men.. För säkerhets skull flyttade jag den "hela" lampan till den "slocknade" sidan för att utesluta ballast-fel (drivdon). Men den fungerade som tur var :Drosenlorden skrev:MEN - ska jag köpa en d1s lampa eller en d2r ?? Enligt denna tråd borde det vara en ds1? Men går jag in på philips hemsida och fyller i min bilmodell/årsmodell står det att det ska vara en d2r !Jag har för mig om att gamla V70, 05-08 har D2R medans V70 08-13 har D1S.
Tittade på Philips sida och det står D2R som du säger.
På Osrams hemsida står det dock D2R på gamla V70 och D1S på nya. Likaså begagnatdelar för respektive modell står det V70, 05-08, D2R och V70, 08-13, D1S.
Så jag skulle säga D1S.
Det där med att bränslepumpen går […]
Försök få tag på original n:[…]
Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]