Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 740norr
Tja. Tack för svaret. Vart sitter den lägesgivaren? Hur vet jag hur den ska vara justerad? Få kolla tallriken då ja liks ska in med den i garaget.

Mvh 740norr
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Min morfar hade i princip samma fel på sin 945 -91. Startade kall, gick bra till man stängde av bilen. Startade igen om man vred om nyckeln direkt, väntade man ett par minuter var det kört och man fick vänta ett bra tag innan den gick att starta. Felet där var bränslerelät.
Det märkte jag genom att notera att bränslepumpen under bilen inte surrade till när man vred på tändningen efter det att bilen körts och sedan stått några minuter avstängd. Men den surrade till när man vred på tändningen med "riktigt kall" motor.
av 940turbomannen
740norr skrev:Tja. Tack för svaret. Vart sitter den lägesgivaren? Hur vet jag hur den ska vara justerad? Få kolla tallriken då ja liks ska in med den i garaget.

Mvh 740norr
Den sitter på sidan av insuget nära gasrullen. Så fort du rör gasrullen ska det låta "Klick" från den så vet du att den är rätt justerad.
Användarvisningsbild
av päpplet
Min GLE drog tjuvluft runt spridarna och när jag bytte O-ringar slutade den jävlas vid varmstarter. Den hade väldigt lätt för att sura ner sig annars
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högta[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]