Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andazon
När det gäller att byta rem till AC så behöver du 2 verktyg.

1. En bult/skruv som passar i hålet på spännaren att låsa den i öppet läge.
2. Biltemas 3/4" T-handtag 10-1792 el. liknande för att lossa spänningen av remmen.

// Andazon
av jeg46
Byta multiremmen är ju lätt det är ju det 4 kantiga hålet till sträckaren som kan bli problem utan verktyg .Själv slipade jag till en bultskalle 3/4 tum fyrkantigt som jag svetsade fast i ett plattjärn funkade perfekt .Men som några andra sagt rita upp hur remmen går innan du börjar
av Offer
jag vet inte om ni svarar till mig eller trådskaparen. dock är ju tråden 2 år gammal. men om ni svarar till mig så vill jag egentligen bara veta vad de tär för skillnad på dom 2 artikelnr jag skrev tidigare
Användarvisningsbild
av taxi
Gå till butiken och köp remmen, dom brukar veta vad du ska ha. Detta svarar inte heller på din fråga iofs, men nära nog kanske?
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Jag betalade 159:- för jobbet på Skobes i Flen. Värt varenda krona...
av Offer
taxi skrev:Gå till butiken och köp remmen, dom brukar veta vad du ska ha. Detta svarar inte heller på din fråga iofs, men nära nog kanske?
jo fast anledningen var att jag fråga är för att jag har hittat den remmen som heter 16-6PDK-1841 150 kr billigare än den på mekonomen.
Användarvisningsbild
av taxi
Ah! När jag inte orkar sätta mig in i saker så brukar jag betala för kompetens (alltså köpa av märkesbutik). Funkar dock inte perfekt alla gånger..
Användarvisningsbild
av taxi
...just för att det inte är så lätt alla gånger att hitta infon som du behöver nu? Typ.
Lycka till!
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]