Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mathias25
har en volvo 855 2,5 liters 10 ventilare.1994 mod.dne är svår startad,tänder till som oftast,men startar sällan på första försöket.startar på 3 eller 4 gången.när den startad går den normalt,men händer att den stannar när man kör,då får man vänta lite så startar den igjen.har bytt filter,bränsle pumps relä som sitter över kylarn,bytt kam givare,nya stift,ny bränslepump,inga felkoder kommer upp.haft den på verkstad men dom hittar inget,bara att skrota sa dom,motorn är i bra skick,har gått 15000,bränsle trycket ligger på 3 bar.vad kan detta vara?????tacksam för tips.mvh mathias
Användarvisningsbild
av ankman
Hur f.. kan en verkstad säga åt en kund att skrota bilen??? va det en volvo verkstad eller va det en icke märkesverskstad?
Skulle någon på en verkstad säga åt mig en sådan sak skulle jag ifråga sätta deras kunskap om bilar eller om dom är mekaniker eller om dom är data utbildad??
Tyvärr kan jag inte komma med något bra förslag på vad som är fel men jag blev lite upprörd när jag läste hur du blivit bemött.
Användarvisningsbild
av #27
Har du inte bytt bränslpumps rälet som sitter vid säkringarna (elcentralen) märkt 103?
av mathias25
nej var ingen märkes verkstad,dom hadde haft en med liknande problem sa dom och den fikk dom skrota till slut-
av mathias25
nej det har jag inte bytt,tror du att det kan va det som spökar??kan prova och sätta dit et nytt i morron.tack för tipset.
av mathias25
ingen som har flera tips att komma med??
Användarvisningsbild
av #27
Har du något bränsletryck när bilen stannat???
Användarvisningsbild
av JimmyG
har du chipp i nyckeln? isåfall kan det vara så att antennringen, alltså den som sitter i tändningslåset och känner av chippet kan vara trasig känner då inte igen nyckeln och bilen startar inte utan kan bara starta till ibland.
av mathias25
sitter det chip i nyckel på en så gammal bil??
Användarvisningsbild
av #27
Nej det gör det inte om du har startspär så har du en lös pinne som du trycker in till höger om tändingsnyckeln.
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]