Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieseltuc
Hej hopp,

Är aningen paff över att det inte går att växla mellan enkelzon klimatinställning och dubbel i min nya XC60.
Kontentan är att man till skillnad från i alla andra bilar får sitta och ratta två gånger, har verkligen Volvo total missat detta eller är det fel info jag fått från min säljare?

Någon erfaren Volvo nisse som kan ge ett bra svar på detta?

;-//
av pergrein
Det verkar som att denna funktion inte finns på dom större volvo modellerna. S40/V50/C30 har den och V40 MY13- har det också.
Personligen så ändrar jag tempen 2-3 ggr/år så för mig spelar det ingen roll om det går eller ej.
Men inte kan de vara så svårt för volvo att sätta det på alla bilar så får man välja själv hur man vill ha det.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av PaNi
Detta är en av detaljerna jag retar mig på mest i V60. Jag ändrar temperaturen ett par gånger per dag (frusen på morgonen, varm på eftermiddagen) och får alltid vrida två gånger. Måste vara busenkelt att lägga till ett menyval som resulterar att höger-zonen följer vänster-zonen.
av Walgot
I min V50-07 som jag hade kunde man byta mellan att ändra 1 sida eller bägge samtidigt. Konstigt att de tagit bort den funktionen på nya bilar.
av dieseltuc
PaNi skrev:Detta är en av detaljerna jag retar mig på mest i V60. Jag ändrar temperaturen ett par gånger per dag (frusen på morgonen, varm på eftermiddagen) och får alltid vrida två gånger. Måste vara busenkelt att lägga till ett menyval som resulterar att höger-zonen följer vänster-zonen.

Håller med automatiken är inte helt intelligent heller, så ibland villa man ratta för att få den att reagera.
av pergrein
PaNi skrev:Detta är en av detaljerna jag retar mig på mest i V60. Jag ändrar temperaturen ett par gånger per dag (frusen på morgonen, varm på eftermiddagen) och får alltid vrida två gånger. Måste vara busenkelt att lägga till ett menyval som resulterar att höger-zonen följer vänster-zonen.
Men du behöver ju bara vrida på en ratt (din sida) om du är själv i bilen om du vill ha varmare ett tag.
Tycker styrningen funkar bra, ECC:n känner ju när bilen blir varmare och varmare och blåser ju då där efter för
att få upp den ställda tempen är ju ingen vits att blåsa kall luft.

Jag kör 20 grader vinter/höst och 21.5 grader på sommaren.

Med vänlig hälsning
Per
av dieseltuc
Jag tycker nog man rattar rätt friskt, att tillfälligt höja innan det blivit varmt brukar i de flesta ACC anläggningar påskynda uppvärmning.

Jag vill inte heller ha samma temp hela tiden eller hela säsongen.

Det är apdåligt att Volvo inte klarar av vad andra gör. Jag har hellre en tempzon än två som det är du.
av Droopy
samma sak med V70, det var det första jag retade mig på och trodde det var någon inställning jag inte hittade, säger som dig, det blir ett jäkla rattande.

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]

Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]