Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Malmstroem skrev:Det är samma drivlina.

Med D5 AWD och Polestar får du 230 hkr. Med D3 AWD och Polestar får du 215 hkr -- samma som D5 original.

Sedan tycker en del att det är finare med ett D5 märke. :wink:
Både D3 och D5 av MY11 får väl 225hk och 460NM. Var väl först på MY12 man har skillnaden i effekt med Polestar mellan dessa. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
dieseltuc skrev:Ja ha, jag trodde D3 var fyrcylindrig , D4 enkelturbo och D5 dubbelturbo.

:shock:
Man kan inte generalisera och säga att D3 etc. är si eller så. Det beror på drivlina och så mycket annat vad det sitter på spis under huven.

/Martin
av dieseltuc
MartinS skrev:
dieseltuc skrev:Ja ha, jag trodde D3 var fyrcylindrig , D4 enkelturbo och D5 dubbelturbo.

Man kan inte generalisera och säga att D3 etc. är si eller så. Det beror på drivlina och så mycket annat vad det sitter på spis under huven.

/Martin

Ja men nu är det XC60 vi pratar om inte alla volvos.....
Användarvisningsbild
av MartinS
dieseltuc skrev:
MartinS skrev:

/Martin

Japp, och det finns bara en drivlina i XC60 eller?
Användarvisningsbild
av V9097
dieseltuc skrev:
MartinS skrev:

/Martin

Den enda fyrcylindriga diesel som finns till XC60 är den nya D4 (vea) som kommer nu under hösten i XC60 D4 FWD (AWD behåller femman ett tag till)

Alla hittills sålda 2.4D, D3, D4, D5 är femcylindriga, även om cylindervolymen kan variera beroende på årsmodell och bilen är AWD eller FWD

För XC60 bensin är det bara T5 som är fyrcylindrig.
Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]

Vad var det för fel på svänghjulet[…]

Broms höger fixas aldrig

Hissa upp hjulet, släpp sedan ut lite bromsol[…]