Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har för mig att man ska göra hjulinställning efter byte så det kan vara smart att byta bägge samtidigt för att bara få kostnaden för hjulinställningen en gång. :D
av ahlis1
Nån hjulinställning nämndes aldrig men om det görs ingår väl det i de 1400:- jag betalade. Jag frågade nämligen om det fanns nåt att spara på att ta bägge samtidigt men de sa att kostnaden var samma per sida oavsett.
av Tim
Man byter alltid båda bussningarna samtidigt, eftersom att dom alltid är lika dåliga. Och det finns inte äns något opnr för byte utav bara en. Någon hjulinställning görs ej då det bara går att sätta dom på ett sätt och påverkar ej inställningen i bakvagnen. Kostnad på volvo verkstad om bilen är över 3år är ca 3500kr. Fick du en bytt för 1400kr så kan det inte vara gjort på auktoriserad verkstad med montering utav skydd på bussningarna.
av ahlis1
Tim skrev:Man byter alltid båda bussningarna samtidigt, eftersom att dom alltid är lika dåliga. Och det finns inte äns något opnr för byte utav bara en. Någon hjulinställning görs ej då det bara går att sätta dom på ett sätt och påverkar ej inställningen i bakvagnen. Kostnad på volvo verkstad om bilen är över 3år är ca 3500kr. Fick du en bytt för 1400kr så kan det inte vara gjort på auktoriserad verkstad med montering utav skydd på bussningarna.
Bussningen byttes av en auktoriserad volvoverkstad och nej de var inte alls lika dåliga.
av Tim
Bara bussningen kostar över 900kr. Du måste ha fått ett specialpris på jobbet utav någon anledning. Och man byter inte bara en. Men jaja det väl bara att tacka ovh ta emot för dig!
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]