Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kaj76
Tja har dålig mottagning på min radio, cd-spelaren är ny och tror det är original antennen på bilen, finns det någon lösning på det.
Användarvisningsbild
av Variosboy
I din bil finns en antennförstärkare som matas via originalstereon, och när man byter stereo är det viktigt att man ansluter förstärkaren. De flesta ISO-kablage har anslutning för det, hur har du kopplat?
Användarvisningsbild
av kaj76
jo jag kopplade in antenn sladden i stereon som vanligt.något jag missat.
jag har dragit alla ström(tror jag) och högtalar kablar.har bas+steg bak(rca)Fram nya med delnings filter.om jag vill minnas rätt så var det en jä.... massa onödiga kablar så jag kanske lät bli dessa då jag fick koppla om lite till den nya cd.
ska till lägga att när man kör i större städer så funkar det bättre.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det är inte bara antennsladden som ska kopplar in, även plussen till antennförstärkaren måste kopplas in som sagt. Kommer inte ihåg färgen just nu, men kan kolla i morgon i schemat jag har liggande..
Användarvisningsbild
av kaj76
Variosboy skrev:Det är inte bara antennsladden som ska kopplar in, även plussen till antennförstärkaren måste kopplas in som sagt. Kommer inte ihåg färgen just nu, men kan kolla i morgon i schemat jag har liggande..
Ja jag misstänkte det.det skulle uppskattas mkt så man får lyssna på radio ordentligt :wink:
Användarvisningsbild
av kaj76
kaj76 skrev:
Variosboy skrev:Det är inte bara antennsladden som ska kopplar in, även plussen till antennförstärkaren måste kopplas in som sagt. Kommer inte ihåg färgen just nu, men kan kolla i morgon i schemat jag har liggande..
Ja jag misstänkte det.det skulle uppskattas mkt så man får lyssna på radio ordentligt :wink:

antar att det är en röd kabel?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kabeln som kommer ut från kontakten till originalstereon är mycket riktigt röd enligt schemat, om man kan anta att motorantenn och antennförstärkare får sin ström från samma ställe.
Användarvisningsbild
av kaj76
Variosboy skrev:Kabeln som kommer ut från kontakten till originalstereon är mycket riktigt röd enligt schemat, om man kan anta att motorantenn och antennförstärkare får sin ström från samma ställe.
kollat nu,har ingen motorantenn på min.det ända jag finner är en antenn sladd sen försvinner den i kabelhärvan bland andra kablar.
man ska väl se en antennförstärkare OM det finns.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Den sitter i taket vid antennen, så den syns inte om du inte plockar ner innertaket i bagaget på bilen.

Har du klippt i kablaget i bilen eller använt en adapter?
Användarvisningsbild
av kaj76
Variosboy skrev:Den sitter i taket vid antennen, så den syns inte om du inte plockar ner innertaket i bagaget på bilen.

Har du klippt i kablaget i bilen eller använt en adapter?
ojdå sitter den där,ja då är et svårt att se den,
ja nu när du nämner det,jag fick köpa en skarv till den så att man kunde koppla in en vanlig rund antenn till radion.påverkar det tro?
(hur lägger man upp en bild?minns ej hur)

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]