Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja. Jag har en dieselbox ligger i bakluckan som inte blivit monterad ännu, är helt värdelös på att meka själv så undrar om nån i Uppsala är villig att hjälpa till. Mot betalning så klart. Skippa allt snack om hur dåligt det är med dieselbox här i tråden tack.
Gäller en V70 drive 2010.
Lite beroende på vilken box du har, men troligen så är det en box som sätts på tryckgivaren på common rail röret och "lurar" motorn när det gäller trycket, på så sätt sprutas lite mer bränsle in i cylindern.
Detta ingrepp är mycket enkelt och tar max 10 min att koppla in, läs instruktionen så kopplar du lätt in denna själv med mycker ringa förkunskaper.
Variosboy skrev:Glöm inte att skriva ut ditt registreringsnummer här också så andra vet vilken bil dom ska undvika att köpa i framtiden. :wink:
Du missade helt att läsa inlägget jag skrev va?
Till dig som va seriös. Tack! Har kollat på den beskrivningen som följde med, och duchar helt rätt i att det du skriver. Problemet är att jag inte ser/kan känna/eller vet var kontakterna på undersidan ska sättas i..
[quote="Variosboy"]Läste noga, och gör du detsamma så ser du att jag i mitt inlägg ovan inte skriver en enda stavelse om att du inte ska använda boxen. 8)[/quote
När du ber mig skriva ut reg.nr, menar du alltså inte att jag ska skriva ut reg.nr för att ingen ska köpa bilen i framtiden, för att det har suttit en dieselbox i den? Så tolkar jag det, och jag tror att alla som inte är riktigt korkade tolkar det på samma sätt. Och därmed har du indirekt skrivit att boxen är dålig för motorn. Annars skulle väl ett reg.nr för "resten av oss" vara helt onödig?
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]