Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ugbugg
CANBus skrev:
Ugbugg skrev:Jag har en sån Home-Link i bilen men har ingen garageport, aldrig testat den.
man måste först lära den en fjärrkod, du kan lagra 3 alternativ.
men grejjen är att du måste emigrera till Amerikat eller Canada om du ska använda den....
det är där du har problemet.
aa joo, jag vet. Många kloka människor har påpekat detta. Menade att jag aldrig haft tillfälle att konstatera att det är så. Inte för att jag misstror kloka människor....

Hög imp-faktor på den dock, folk undrar alltid vad dom där knapparna i solskyddet är, aldrig sett sånna i volvo förr.
Så vi kan alltså konstatera att det finns en efterfrågan, men att Volvo bedömt den vara för liten för att själva marknadsföra en europeisk variant som arbetar på det europeiska frekvensbandet.
(Den måste ju arbeta på samma frekevensband som min garageport och mitt Securitas villalarm, annars kan den ju inte lära sig signalerna.)
Hur ska vi då få Volvo att förstå att det finns en efterfrågan på produkten?
Sändaren finns ju redan klar att köpa från underleverantörerna (Bosch mfl.), så det handlar bara för dem om att få in den i sortimentet.
Om Volvo vill borde vi kunna se grejen i butik redan till hösten! :shock:
av CANBus
Det är ju snarare så att en 000.1 promille av sveriges befolkning har eletrisk garagedörr.
Efterfrågan är föga,det räcker inte att 3 st på "Jag rullar" vill ha en Homelink.
Bosch har inget med denna produkt att göra då det är Homelink själva som gör denna produkt, pga av att dom har patentet.
frågan är om Volvo vill betala för detta patent i Sverige, för det lär kosta.
I Amerikat råder ju andra bullar..
Då verkar det äntligen som att Homelink kommit med EU frekvenser, åtminstone för V70/XC70 2009 och framåt.

Det borde ju gå att plocka hårdvaran från V70:n och sätta retro-montera i sin S60 från 2001 om inte Volvo väljer att erbjuda detta som tillbehör även för de äldre modellerna.

Nu kan man äntligen:

- Öppna garageporten
- larma av huset
- tända ev ytterbelysning på huset...

Gött

Slänger in en fråga och hoppas att […]

Dynamiska strålkastare?

Hade tänkt mig en 2021 eller 2022. Men d&ar[…]

Då kan även jag meddela att jag nyss kl[…]

Hallå, I maj lade parkeringsvärmaren a[…]