Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av danne142
Relä vid säkringarna alltså till pumparna blir svin varmt.. Har bytt relä som sitter på expansionskärlet nu men det blev ingen skillnad... Dock hade jag helt plötsligt ingen gnista istället?
Användarvisningsbild
av lennarte
danne142 skrev:Relä vid säkringarna alltså till pumparna blir svin varmt..
Kan du ha utslitna gamla pumpar som kräver mer ström? I.f.s borde ju säkringen gå sönder då. Hur stark säkring har du? Den kanske är för stark så det blir varmt i ställer för att säkringen går sönder. Jag tror nog annars mer på dålig kontakt/jordfel. Kan ju vara en "skavd" kabel någonstans till pumparna. Givaren i tanken (med den bakre pumpen) är ju "känd" för att "krångla. På min bil hade kablarna ärgat sönder helt för några år sedan. då var det tankmätaren som "strulade", men lite vattenstänk där då hade "vad som helst" kunna hända i det "gröna kaoset" där var.

Mvh
Lennart
av danne142
Pumpen under är helt ny och den i tanken är det inga bekymmer med. Lika så kablaget bak i tanken är det inget fel på. Har börjat fundera på elfel men ska kolla hallgivaren igen imorgon då jag idag helt plötsligt inte hade någon gnista
Användarvisningsbild
av lennarte
Nu har jag nog inte mer att "komma med". Jag har ju "bara" erfarenhet av "min bil" och en massa "bakgrundskunskap". Jobbade som bilmek. fram till -85 när dom här bilarna vi "pratar om här" var nya, eller inte ens tillverkade. Jag körde t.ex Volvo 144 ända fram till jag övertog min 745-a, 2008. Den kunskap jag har om 740 sträcker sig c:a 12 år tillbaka i tiden då förra ägaren till min bil (min svåger) fick problem med insprutningen.

Mvh
Lennart
av danne142
Bilen går så fint nu :), Bytte fördelare med hallgivare så gick den sedan :), visade sig att det var den trotts att jag hade gnista första gången?:S.. Aja tråden nedlagd :)

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android