Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvogalt
Hej!

Upptäckte idag att det tjuter lite diskret från motorrummet vid förarsidan. Är säker på att det inte är oljefällan för den har jag bytt nyligen.

Missljudet är konstant oavsett gas eller inte. Hörs svagt inne ifrån kupen, men bäst utifrån.

Vad kan det vara för fel?

Tacksam för alla svar!

Det är en Volvo S80 2007 med 2,5T gått ca. 10800 mil
Hej!

Jag har samma bil, samma årsmodell och samma motor som du. För 2.5 år sedan hade jag precis som du beskriver ett tjutande ljud från motorutrymmet på förarsidan. Hördes väldigt tydligt när man klev ur bilen. Detta läte hade jag i 2 dagar. Den tredje dagen skulle jag åka till bilia för att kolla upp det, men då var ljudet borta för att aldrig mer komma igen. :D
Hej!
Tack för ditt svar!

Okej :) Va bra. Det verkar som att det kanske blir så i mitt fall också. Var ute och körde igår med bilen vid tre olika tillfällen. Efter första och andra tillfället så tjöt det (hördes bäst under tomgång). Däremot efter tredje och sista för dagen (efter 10 mils körning) var det knäpptyst. Ska prova idag med.

Jag tror det beror på att vakuumpumpen (den blanka runda saken på förarsidan i motorrummet, framför batteriet) är på hela tiden. Vad jag har hört så är den på bara då det inte är tillräckligt vakuum i bromssystemet. Vakuumpumpen kan tydligen "hänga sig".

Vad tror ni?
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]