Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av extremhacke
Henke3 skrev:det syns på bilderna att det är en AWD
Kolla fjädrarna noga, min var låg och när jag tog loss v fjäder var den i 4 delar,alla brotten var i nedre fjädersätet i länkarmen

OM du har fjäderbrott,så har jag två par nya fjädrar från Chassit.se du kan få köpa.Ena paret är riktigt låga(27-28cm) och det andra paret lite högre(32cm) än standard.Har även kvar mina original som är felfria,men som jag inte behöver då jag inte längre har nivomat.
På min är original ca 30cm.
Och är det dämparen som är felet så kolla:
http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ ... orycrumbs=

Priserna ligger från 270-360 dollar/styck beroende på modell.
av jwogge
extremhacke skrev:
Henke3 skrev:det syns på bilderna att det är en AWD
Kolla fjädrarna noga, min var låg och när jag tog loss v fjäder var den i 4 delar,alla brotten var i nedre fjädersätet i länkarmen

OM du har fjäderbrott,så har jag två par nya fjädrar från Chassit.se du kan få köpa.Ena paret är riktigt låga(27-28cm) och det andra paret lite högre(32cm) än standard.Har även kvar mina original som är felfria,men som jag inte behöver då jag inte längre har nivomat.
På min är original ca 30cm.
Och är det dämparen som är felet så kolla:
http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ ... orycrumbs=

Priserna ligger från 270-360 dollar/styck beroende på modell.

Okej, ska ha dig i åtanke om det blir aktuellt för ett byte. Och om det har varit några oklarheter så är det en AWD.

För övrigt, kan det skada bilen om man kör runt med kassa dämpare?

/jwogge
av Henke3
Verkar vara ett bra pris. Tyvärr såg de inte ut att ha några AWD dämpare bak, vad beställde du egentligen?
8626028? Den är väl för 2WD bilar.

Likadant för fjädrarna, hittade inga AWD fjädrar bak.
av LOB
Jag köpte til fwd. Ring och fråga! Nivomatsettet fanns inte på websidan. Kanske lite dyrare listpris än USA men du slipper tull och billigare frakt från EU.
av jwogge
Hallå,

Drog ner till Bilia o hissade upp bilen. Mycket riktigt rinner det olja ur nivomaten och den är helt slut. Blir till att byta dem, ska försöka få tag på beggade på bildelsbasen, vad tror ni om det? Visade sig dock även att kardanaxeln är bortplockad... Blir till att hitta en ny sådan också, frågan är bara, varför har de plockat kardanen? Är det för att man varit för lat för att byta vinkelväxeln eller kan kardanen ha gått?

/ Jwogge
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Någon som vet om Polestar 4 har indir[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, &[…]