Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svda
Mitten under armstödet kan ev. vara till extern CD-växlare.
Klumpen bakom spegeln är nog för att du har automatisk avbländning. Regnsensorn sitter fast i rutan bakom spegeln.
Användarvisningsbild
av Perc
Regnsensorn funkar ju så att den skickar infraröda strålar genom glaset. Är det regndroppar på rutan så bryts strålen fel och då startas torkarna.

En regnsensor som fått spatt kan t.ex bero på att torkarbladet är dåligt just där, att det fastnat ett löv under bladet, eller att det är is på den.
Användarvisningsbild
av johnnype
Rätt svar är att samtliga delar är för fast telefon!

- Bakom stereon är kopplingen till telefonmodul.
- under mittkonsollen är koppling till sekretss luren
- framför backspegeln är antennen till telefonen

Samtliga saker förklarade, skoj att du identifierat alla komponenter utom en.. högtalare i nackstödet på din förarstol missade du!
av Karlsson91
johnnype skrev:Rätt svar är att samtliga delar är för fast telefon!

- Bakom stereon är kopplingen till telefonmodul.
- under mittkonsollen är koppling till sekretss luren
- framför backspegeln är antennen till telefonen

Samtliga saker förklarade, skoj att du identifierat alla komponenter utom en.. högtalare i nackstödet på din förarstol missade du!
Då har jag en följd fråga det jag har en telefon redan monterad i bilen ?! samnt sekretess lur :) alltfungerar. Att notera är att detta är en test bil från volvo uttagen tidigt 00 är en 2.0t som ej vart exporterad.
Användarvisningsbild
av johnnype
Karlsson91 skrev:Då har jag en följd fråga det jag har en telefon redan monterad i bilen ?! samnt sekretess lur :) alltfungerar. Att notera är att detta är en test bil från volvo uttagen tidigt 00 är en 2.0t som ej vart exporterad.
Har du kanske den gamla telefonen utan sim-korts lucka vid knappsatsen? Jag vet dock inget om test/förserie bilar så någon mer info kan jag inte ge.
johnnype skrev:
Karlsson91 skrev:Då har jag en följd fråga det jag har en telefon redan monterad i bilen ?! samnt sekretess lur :) alltfungerar. Att notera är att detta är en test bil från volvo uttagen tidigt 00 är en 2.0t som ej vart exporterad.
Har du kanske den gamla telefonen utan sim-korts lucka vid knappsatsen? Jag vet dock inget om test/förserie bilar så någon mer info kan jag inte ge.
Jepp sitter en kortläsare i bagaget brevid tv och rti modulerna
Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätare […]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]