Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Är mycket nöjd med mina SIM. En liten ramp är okej men enligt mig får man aldrig räckvidden på små lampor som med stora.
föredrar vita framför blå.
+1 Är nog den mest prisvärda, med vita glas så klart om man ska köra med xenonlampor. Swedol har ju ofta kampanj på dessa och då brukar dom kosta ca 200:-st annars ca 300:-st.
bjompa skrev:
AnkaN7893 skrev:Finns annars nya LED extraljus så är riktigt bra, Något dyrare men lyser som satan :) Finns även ledramper
t.ex
http://www.prestandabelysning.se/pbe225 ... ljus/499-0

Har funderat på att köpa LED, dom verkar rätt mäktiga. Synd att prislappen är övermäktig.

Jo mäktiga är dom. Men jämfört med xenon så tänder LED upp blixtsnabbt( mina tänder snabbare en original helljuset) Sen har du 5000k i ljusfärg vilket är optimalt. Om du jämför med ett xenonkonverterat extraljus så kan du aldrig få helt jämn ljusbild, LED har en liten reflektor med lins för varje liten lampa så ljusbilden bli perfekt utan ströljus.'

Sen behöver du aldrig byta lampa heller.
Krävs de nå speciellt kablage till LED-lampor om man tänkt sätta dessa på en V50 -07?
Såg att de fanns kablage att köpa för "känsliga elsystem" å dom va ju inte heller helt gratis.

Plockade ihop de ja ville ha, 3 lampor, 3stag, en hållare å så kablaget för känsliga elsystem bara för att se va de hamnade på. 7400:- känns lite sådär.
Krävs de nå speciellt kablage till LED-lampor om man tänkt sätta dessa på en V50 -07?
Såg att de fanns kablage att köpa för "känsliga elsystem" å dom va ju inte heller helt gratis.

Plockade ihop de ja ville ha, 3 lampor, 3stag, en hållare å så kablaget för känsliga elsystem bara för att se va de hamnade på. 7400:- känns lite sådär.
bjompa skrev:Krävs de nå speciellt kablage till LED-lampor om man tänkt sätta dessa på en V50 -07?

Nej Led har inte den strömmen som t.ex. xenon har som kan gå åt fel hål, massa strömpikar och skit.
tänk dig att LED är om halogen fast dyrare och mycket bättre :) Koppla in via ett helt vanligt extraljus relä:)

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]