Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Har gått igenom tillbehörslistan till bilen och insett att jag borde ha markbelysning på backspeglarna. Det ser ut att sitta lampor där också, men hur sjutton tänder man dom? ?:-/

Dagens i-landsproblem :D
av JHg
"Lampknappen" på nyckeln...
Användarvisningsbild
av xerent
Doh. Hade gått igenom varenda reglage i bilen så sitter knappen på nyckeln. Får väl idiotförklara mig då. Tack :D
av oldtimersmc
Sök i forumet det finns flera trådar om detta.
Användarvisningsbild
av Toson
Den som borde "idiotsförklaras" är väl den som "hittat på" att den lampan bara tänds med nyckelknappen ......
Varför göra en särskild knapp till en lampa "som ingen hittar"? Det logiska borde väl vara att den tänder när man låser upp utifrån och att den tänds med innerbelysningen när man öppnar dörren. Tveksamt om den gör nån nytta då den lyser upp för lite och för långt fram, den borde ju vara riktad mot marken vid dörrarna och ha styrkan för att nå ända fram.
Har efterlyst den klassiska markbelysningen under dörrarna i stället, vad var det för fel på den?

Själv gjorde jag samma "undersökning" för att hitta funktionen på den och kunde bara inte tro att den "BARA" kan tändas med knappen, men fick veta det här på Forumet.

Med alla översmarta funktioner som bilarana är översvämmade med så finns det en del med hjärnsläpp ............
//Toson
av RSport
Bilnörden skrev:Vad är det för lampor som sitter där? Tänkte byta till led.
T10 Sockel
Använd led med Canbus, annars tänds dom inte, blinkar bara till.
Men man kan ju däremot fråga sig vad konstruktören tänkte med, när han konstruerade fastsättningen av själva lyktan?
Varför bara inte en enkel skruv med torxfattning, som på skyltbelysningen?
Användarvisningsbild
av hollan
Är de inte en vanlig 5w i glas w5w eller vad dom nu heter? De va de på min i allafall

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]