NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Superior
Körde iväg med bilen idag och väl ute i trafiken fick jag för mig att spola rutorna. Då hade nån djävel stulit mina torkarblad. Kan säga att det var ren tur att jag kunde se något alls och att det var fritt framför mig. Så mitt råd, kolla innan ni åker iväg så ingen snott bladen. Detta kunde ha gått riktigt illa:(
Användarvisningsbild
av P210
Vart är världen på väg! Ska man inte få ha något i fred? Någon fattig stackare som sparade ett par hundralappar..., trist om du fått ett par fina repor i rutan efter torkararmarna på köpet och fått byta ruta.
Tips, armera de nya torkarbladen med rakblad i eltejp.... :twisted:
av kvillebäck
En dålig vana sedan Sovjetunionens femårsplaner. När man började tillverka fordon så lade man upp allt på femårsplaner. även reservdelar. Det första som behövde bytas var torkarbladen men dessa hade missats i femårsplanen så det fanns inte att köpa. Det började därför att stjälas torkarblad på gatorna vilket gjorde att folk tog med sig torkarbladen in på kvällen.
Detta beteende satt kvar i många år även efter det hade börjat tillverkas blad som fanns att köpa. :lol:
Bor du nära Ryska ambassaden? :roll:
av Superior
kvillebäck skrev:En dålig vana sedan Sovjetunionens femårsplaner. När man började tillverka fordon så lade man upp allt på femårsplaner. även reservdelar. Det första som behövde bytas var torkarbladen men dessa hade missats i femårsplanen så det fanns inte att köpa. Det började därför att stjälas torkarblad på gatorna vilket gjorde att folk tog med sig torkarbladen in på kvällen.
Detta beteende satt kvar i många år även efter det hade börjat tillverkas blad som fanns att köpa. :lol:
Bor du nära Ryska ambassaden? :roll:
Nej, men nu har jag markerat de nya med uvfärg och regnumret, snor någon dessa och står med sin bil i mitt garage, ja då djävlar!
Användarvisningsbild
av joel80
dieselputte skrev:Ja, vart fan är vi på väg??? Läste att de som slangar bilar nu gått över till att borra hål i tankens undersida, var i Skåne nånstans.
Min kollega råkade ut för det här för nått år sen på båda deras bilar, samma natt... i Åkersberga.
Han tyckte det var rätt jobbigt på morgonen då man ska till jobbet.. och det tog en jävla tid på verkstan då de behövde vänta in en ny tank innan dom kunde fixa det.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]