- tor 24 okt 2013, 23:03
...och så blev sent om sider även appen uppdaterad med VEA :) ...och ny fräsch info om motorerna på webben...
Moderator: Moderatorer
Rasken skrev:Körde också T6 och D4 idag, båda med automatlåda.Jag läste vi bilägares test igår, de var inte alls förtjusta över kompressorljudet, de tyckte T6:an lät mer som en trimmad amazon än ett v8-substitut skrev dom.
Måste säga att jag tycker att kompressorljudet är kalas, tyckte bilen lät riktigt maffig för att vara en fyra. Men smaken är väl som baken när det gäller motorljudet.
PFA skrev:Jag tror jag på ett ungefär vet vad "Sensus Connected Touch" är, men jag lyckas inte reda ut om det kommer att ingå i ovan nämnda spec eller inte. Misstänker att det inte gör det. I detaljspecen på offerten står det "Audio HP Sensus Connect 7" och "Sensus Navigation", och vad den senare är säger sig ju självt. I BE PRO ingår ljudanläggningen "Sensus Connect High Performance, 7", enligt Bygg din Volvo. Är det samma som "Audio HP Sensus Connect 7"?Primus skrev:Hur är leveranstiderna på D4 med automat just nu?Fick idag reda på att beräknad leveranstid för min är i mitten på januari. Beställning från leasingbolaget görs sannolikt denna veckan. Min ÅF var framsynt och reserverade en bil åt mig som de hade bokat sedan tidigare (okonfigurerad). Jag kunde konfigurera den precis som jag önskade. Så jag gissar att en "normal" leveranstid sträcker sig längre än så om man beställer nu.
Specen blev så här:
Volvo XC60 D4 Summum Business E PRO II (VEA)
Ice vit
Automat
Business Pro
Sportpaket
Lastpaket
Klimatpaket VOC
Textil och gummimattor
Lastrumsmatta
Stötfångarskydd
Fast drag
Kan det bli en okej kärra tror ni?
joel80 skrev:Med Klimatpaket VOC har du i allafall ett abonnemang i bilen som gör att du kan komma åt den via mobil eller dator. Styra värmaren, exportera körjournal, kolla låsstatus, låsa/låsa upp bilen och ett gäng andra funktioner.Det är ju toppen, men har väl egentligen inte alls med Sensus eller Sensus Connected Touch att göra? Eller du menar att det abonnemanget skulle kunna användas för att komma åt internet? Med Connected Touch?
PFA skrev:Sensus Connected Touch kommer inte att säljas mer. Istället är det Sensus Connected som gäller, då man nu går ifrån hela idén med touch (kan tänka mig att det var en hel del folk på Volvo som inte var förtjusta i touch-idén, då nog många inte ser en touchskärm förenlig med säkerhet).PFA skrev:Jag tror jag på ett ungefär vet vad "Sensus Connected Touch" är, men jag lyckas inte reda ut om det kommer att ingå i ovan nämnda spec eller inte. Misstänker att det inte gör det. I detaljspecen på offerten står det "Audio HP Sensus Connect 7" och "Sensus Navigation", och vad den senare är säger sig ju självt. I BE PRO ingår ljudanläggningen "Sensus Connect High Performance, 7", enligt Bygg din Volvo. Är det samma som "Audio HP Sensus Connect 7"?Primus skrev:Hur är leveranstiderna på D4 med automat just nu?Fick idag reda på att beräknad leveranstid för min är i mitten på januari. Beställning från leasingbolaget görs sannolikt denna veckan. Min ÅF var framsynt och reserverade en bil åt mig som de hade bokat sedan tidigare (okonfigurerad). Jag kunde konfigurera den precis som jag önskade. Så jag gissar att en "normal" leveranstid sträcker sig längre än så om man beställer nu.
Specen blev så här:
Volvo XC60 D4 Summum Business E PRO II (VEA)
Ice vit
Automat
Business Pro
Sportpaket
Lastpaket
Klimatpaket VOC
Textil och gummimattor
Lastrumsmatta
Stötfångarskydd
Fast drag
Kan det bli en okej kärra tror ni?
Sedan behöver man väl uppkoppling till internet för "Sensus Connected Touch"? Att det är en Touch-skärm är väl en av de stora finesserna? Kan inte se att det finns som ett separat tillbehör, så vad fasen är det? Så jag rättar mig själv, jag har inte en susning om vad "Sensus Connected Touch" egentligen är :)
Detta är alltså en djungel för mig...och det är minst sagt skrämmande att man inte vet vad man har beställt :) Kan någon vänlig själ hjälpa mig att reda ut begreppen så vore jag tacksam!
s6025t skrev:Sensus Connect o sensus connected touch är 2 helt olika saker connected touch är endast för eftermontering nya sensus connect kommer i 60-serien i bilar som är byggda efter vecka46Som standard?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ct#p790982