Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Syns väl hos Volvo, om de går in i Vida och tittar på bilen, tror jag.
Märks ju på bilen, om du slänger in några cementsäckar bak, så den sjunker, och sen kör en sväng. Har den kommit tillbaka upp igen har du nivåreglering.
Att kravla undertill och kolla går kanske också, men det är nog det besvärligaste sättet.
Användarvisningsbild
av js1
apersson850 skrev:Märks ju på bilen, om du slänger in några cementsäckar bak, så den sjunker, och sen kör en sväng. Har den kommit tillbaka upp igen har du nivåreglering.
Att kravla undertill och kolla går kanske också, men det är nog det besvärligaste sättet.
Ja, för alla har vi ju ett par cementsäckar hemma i garaget...
Användarvisningsbild
av bem
Om du loggar in på "Min sida" hos Volvo och klickar där på din bil (klicka på registreringsnummret) så visas bl a

Fabriksmonterad extrautrustning
...
NIVÅREGLERING AUTOMATISK
...

Om du hittar att nivåreglering var monterad på fabrik så har du det.
(Kan ju vara nåt tidigare ägare som låtit eftermontera och då syns det nog inte där)

Har nivåreglering på min V70 och ovan stämmer på min, att jag kan se att det var fabriksmonterat.

/Bo
Cementsäckarna försöker jag använda när jag köper dom, men bra information, kunden får skapa konto och se vad han har för bil.
Dock lite underligt att dragkroken skiljer, den sitter oftast en bit bakom stötdämparna.
Såvitt jag vet skiljer den inte i avseende på hur den sätts fast, utan det är höjden på monterad krok relativt bilen som skiljer. Har man inte nivåreglering ligger toppen på kulan tydligen högre upp, eftersom man då kan räkna med att bilen sjunker mer än vad den gör på en bil som har nivåreglering.

Det är rätt, cement ska användas så snart som möjligt. Det är färskvara.
Användarvisningsbild
av gooose
D e väl lättare/enklare/snabbare att böja sig ner och kolla under bilen
Än att gå in i div datorer som"kan" ha fel
Datorn ger ju dig bara den info den har blivit tilldelad att ge dej

//Gooose
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]