...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:Jajisses..
*massa text*
Absolut, så kan det mycket väl ha varit! Att Forden inte nödvändigtvis skulle åt det hållet men fick vika av pga Priusen.

Läskigt det där med folk som inte kan visa respekt i trafiken. Å andra sidan, om man nu ska vara opartisk, hade du ju kunnat avvakta istället för att "jävlas" med personen i fråga men jag förstår helt att man ledsnar. I såna lägen är man glad över att man har en modern bil som bromsar effektivt.
Med tanke på beskrivningen av bilen, skick, framförande etc så låter det nästan som en nyförvärvad körkortare..

Har varit med om liknande situationer när det ligger bromsklossar i omkörningsfältet och om de inte flyttar på sig så kör jag faktiskt om på andra sidan, vilket man förstås inte får, men de får heller inte ligga där och trycka helt i onödan. Två fel gör inte ett rätt men det är så jag väljer att lösa det även om man är bra sugen på att ge dom en liten knuff åt sidan.
grillchips skrev:
Absolut, så kan det mycket väl ha varit! Att Forden inte nödvändigtvis skulle åt det hållet men fick vika av pga Priusen.

Läskigt det där med folk som inte kan visa respekt i trafiken. Å andra sidan, om man nu ska vara opartisk, hade du ju kunnat avvakta istället för att "jävlas" med personen i fråga men jag förstår helt att man ledsnar. I såna lägen är man glad över att man har en modern bil som bromsar effektivt.
Med tanke på beskrivningen av bilen, skick, framförande etc så låter det nästan som en nyförvärvad körkortare..

Har varit med om liknande situationer när det ligger bromsklossar i omkörningsfältet och om de inte flyttar på sig så kör jag faktiskt om på andra sidan, vilket man förstås inte får, men de får heller inte ligga där och trycka helt i onödan. Två fel gör inte ett rätt men det är så jag väljer att lösa det även om man är bra sugen på att ge dom en liten knuff åt sidan.
"Jävlades" med honom gjorde jag inte utan jag bara gjorde honom uppmärksam (en kort flash) på att där var bilar som ville förbi. Iom att det var 3 el. 4 långtradare vi körde om och rusningstrafik så samlades det ganska många bilar bakom mig..
Det såg ut som en äldre person (inte pensionär). Sen det där med att jävlas, det beror nog på vem som bedömer ;) Han jävlades ju med mig, haha... Tror dock jag hade blivit vållande, trots han tvärnitade på motorvägen..
Jag blev lite irriterad på en förare för någon dag sen som blåste förbi mitt bostadsområde (där det är 30km/h) i minst det dubbla.. Jag skulle precis svänga ut på vägen när bilen svooschade förbi. Försvann snabbt från synhåll.. men... jag kom ikapp bilen vid nedfällda bommar.. och tog mod till mig att gå ur bilen och säga några väl valda om att jag inte skulle uppskatta om hon mejade ner mig 2-åring.
Har bestämt mig lite för att i den mån det går sluta upp med att knyta näven i fickan och tyst svära för mig själv.. även fast det är sjukt jobbigt med sånna här konfrontationer...

[youtube]68aeHQaBbMc[/youtube]

Tjej i 25-årsåldern i bilen som såg rätt besvärad ut över att bli tillsagd..

Glömde säga till henne att hon körde med trasigt baklyse också..
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
mattish: Ja jag menade förstås inte att peka finger åt dig där utan hittade inget bättre ord än att jävlas. ;) Men göra uppmärksam på var ju ett klart bättre alternativ. :D

Åhfasen, här får man sina fördomar raserade, haha!
Risken är nog ganska överhängande att du åkt på det eftersom du "inte höll tillräckligt avstånd". Frågan är vad som skulle prioriteras högst av det, antingen ditt avstånd eller dennes ouppmärksamhet. Spontant tror jag att det skulle bli du som får skiten då skithögen framför inte orsakar fara på samma sätt.

Men tur att det gick väl ändå! :)
Helt rätt joel! En diskussion huruvida man tar hänsyn på 30sträckor men inte 110 etc går ju att få fart i men det är inte min tanke, det jag menar är att 30 finns av en jävligt god anledning. Sen att underlaget var precis tokblött också gör ju inte saken bättre.
Sen är det förstås skillnad på att skälla ut och vara lugn men JÄVLIGT tydlig med vad man vill få fram. :)
Jag var faktiskt sjukt lugn och saklig..
Sa i lugn samtalston att jag bodde precis vid den 30-sträcka hon passerade i 60-70km/h och att jag har en 2-åring som gillar att springa omkring, plus att det är fullt av andra barnfamiljer där, och sa att varken jag eller hon skulle bli så glad om hon körde på min 2-åring. Hon mummlade jakande, och samtidigt som jag sa "ta det lugnade där i fortsättningen" så körde hon upp fönstret, men jag tror jag fick fram vad jag ville.

Bubblade i kroppen av adrenalin är jag gick tillbaka till bilen.. typ så jag mådde illa.
Lika nervöst som när man skulle hålla föredrag när man gick i skolan. Men skönt som satan efteråt att inte bara suttit kvar i bilen och svurit tyst.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också egentligen för feg... :) Men e less på att inte våga reagera.. jag är numera även den där "dryga" som säger till om nån försöker fula sig fram i Ica-kön. :)
Jag skulle vilja säga både bra och farligt.
Jag var med om liknande situation för några år sedan där en bil vinglade in någon centimeter framför mig när han bytte fil :-(O) , när jag gick fram till bilen när han stannat för rödljus för att fråga hur han kör så rusade en påtänd narkoman ut och började veva, jag hann in i min bil innan det blev några allvarliga skador och körde iväg och var efteråt mest skärrad men glad att han inte hade någon kniv eller annat vapen med sig ur bilen.
av mattish
joel80 skrev:Jag är också egentligen för feg... :) Men e less på att inte våga reagera.. jag är numera även den där "dryga" som säger till om nån försöker fula sig fram i Ica-kön. :)
Eller när dom inte lägger "nästa kund" pinnen.. Jag brukar bara fråga om dom ska ha mer eller om det är ok att jag lägger den.
Men att gå fram till en bil.. Man vet ju inte vad som sitter där.. :(
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 356
AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]