Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sunschreem
*pettson* skrev:Jag tackar för komplimangen men jag går inte riktigt under beteckningen slank. Trots min längd är jag strömlinjeformad som en droppe..
Jag är alltså lång. Bredaxlad som få och definitivt överviktig. Jag platsar inte i vilken bil som helst.
Ändå.. har jag inga som helst problem med att sitta i en 850 med bältena. Allt är en fråga om hur HÖGT man sitter. Är man korpulent, kort och sitter högt räcker kanske inte bältet till. Men är man korpulent, lång och sitter lägre av naturliga skäl finns inga problem för mej iallafall. Kanske varierar bälteslängden med årsmodeller trots att det inte finns noterat? Jag vet faktiskt inte.
Säger detsamma, är då ingen lyktstolpe och jag får alltid på mig bältet. Når till handsfacket utan problem.
Användarvisningsbild
av joel80
Man kan få problem med längden på bältet vid montering av vissa barnstolar.. då finns det ofta ett alternativt sätt att fästa det på, men då med färre förankningar och alltså mindre säkert.
Användarvisningsbild
av taxi
Det jag ville ha sagt var att det kanske räcker nu med kommentarer om varför det skulle behövas förlängare, det är verklighet att bälten inte räcker till alla gånger helt enkelt.
Är väl inget trevligt för frågeställaren att istället för svar få frågan: hur stor är du egentligen?
Användarvisningsbild
av Sunschreem
taxi skrev:Det jag ville ha sagt var att det kanske räcker nu med kommentarer om varför det skulle behövas förlängare, det är verklighet att bälten inte räcker till alla gånger helt enkelt.
Är väl inget trevligt för frågeställaren att istället för svar få frågan: hur stor är du egentligen?
Beställ bälten ifrån usa eller köp 240. Dom är längre i dom
av *pettson*
taxi skrev:Det jag ville ha sagt var att det kanske räcker nu med kommentarer om varför det skulle behövas förlängare, det är verklighet att bälten inte räcker till alla gånger helt enkelt.
Eftersom 8-10 inte verkar ha en susning om hur man sänker sin stol, eller för all del höjer den liksom 100 andra funktioner i sina bilar. Så är det inte orimligt att förklara att funktionen finns.
Det enda jag kan relatera till är hur JAG ser ut och att jag med enkelhet får rum. Kanske är trådskaparen större än jag? Det vet inte jag. Kanske har hans modell extra korta bälten, vilket jag inte vet att någon har.
av *pettson*
Sunschreem skrev:
Beställ bälten ifrån usa eller köp 240. Dom är längre i dom
Någon form av insikt kan ju krävas innan man ger råd.
240 bälten vore säkert jätteroligt. Dom passar inte överhuvudtaget varken i monteringen eller i bälteslåsen och dom går inte att koppla ihop med airbagsystemet för att lösa ut vid krock. Annars är ju tipset trevligt.
Usa bälten är likaså trevligt. Men då krävs artikelnummer för att se vad dom hette. Likaså här ska sträckaren kopplas ihop med airbagsystemet i bilen och kunna lösa ut vid krock. Det är alltså viktigt att allt passar ihop. Det är inte riktigt så BARA..
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tror han menade att man kan köpa en komplett volvo 240 och köra den istället. Och nu kom jag på att jag hade en kollega som hade "utrymmesproblem", och därför körde just 240.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Är inte bältena fram medvetet lite kortare just för att man inte ska montera bilbarnstol fram, har för mig att Volvo rekommenderar att sätta stolen bak.
Eller är detta helt enkelt en skröna jag gått på...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hilmer skrev:Är inte bältena fram medvetet lite kortare just för att man inte ska montera bilbarnstol fram, har för mig att Volvo rekommenderar att sätta stolen bak.
Eller är detta helt enkelt en skröna jag gått på...

Kan ligga någonting i det, med tanke på passagerarairbaggen.
... Fast och andra sidan kunde man ta bort den om man önskade, så man kunde ha barnstol fram.
12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]