Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasken
Körde också T6 och D4 idag, båda med automatlåda.
Måste säga att jag tycker att kompressorljudet är kalas, tyckte bilen lät riktigt maffig för att vara en fyra. Men smaken är väl som baken när det gäller motorljudet. Fick inte riktigt testa prestandan då det var blött på banan, men den var riktigt rolig vid aktiv körning.
D4:an däremot tyckte jag var superb, den kändes rapp och mycket lättare än min gamla D5. Passar som handen i handsken med den nya automaten. Paddlarna funkade bra vid uppväxling, men sisådär när man skulle växla ner (vid aktiv körning). Det var dock första gången jag körde med paddlar så jag vet inte om den är bättre eller sämre än någon annan bil.

Bilarna vi fick köra var:
S60 T6 aut
XC60 T6 aut
V60 D4 aut
av Rasken
Alla anställda på volvo pv har under de närmsta veckorna chans att provköra de nya motorerna på den lilla testbanan i torslanda
Användarvisningsbild
av Funk
Jag körde samma flotta, till största delen på samma ställe, som Rasken så alla specar var samma...
Och jag tycker nog att D4 var vinnaren, även om T6 var rolig så lirar D4 och den nya automaten riktigt bra ihop.

Jag tror inte att DRIVE-E badgen hamnar på bakluckan igen, och demobilarna hade den inte..

/Thomas
av PFA
Oerhört orättvist att bara Volvo-anställda får testa :) Hugade spekulanter då, eller om man sommarjobbat på Volvo PV's utvecklingsavdelning som blivande ingenjör i slutet på 90-talet - det borde väl ändå räknas? :)

Jag räknar med att ha en XC60 D4 automat i januari och blir naturligtvis jätteglad för era omdömen. Hoppas ni inte är alltför färgade bara. Men media kommunicerar ju också väldigt många positiva ordalag. Heja Volvo!
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Vi i Skövde Motorfabrik har också möjlighet att provköra de 3 bilarna som ovanstående nämnt. Hade hoppats på att provköra en xc60 d4 aut, men får väl prova v60 alternativet med d4an.. Hoppas bränsleförbrukningen är vad dom uppger på ett ungefär, fantastiskt då :D
av Primus
Inget som sett något om när lanseringen av D3 kan bli aktuellt?

Hur är leveranstiderna på D4 med automat just nu?
av PFA
Primus skrev:Hur är leveranstiderna på D4 med automat just nu?
Fick idag reda på att beräknad leveranstid för min är i mitten på januari. Beställning från leasingbolaget görs sannolikt denna veckan. Min ÅF var framsynt och reserverade en bil åt mig som de hade bokat sedan tidigare (okonfigurerad). Jag kunde konfigurera den precis som jag önskade. Så jag gissar att en "normal" leveranstid sträcker sig längre än så om man beställer nu.

Specen blev så här:

Volvo XC60 D4 Summum Business E PRO II (VEA)
Ice vit
Automat
Business Pro
Sportpaket
Lastpaket
Klimatpaket VOC
Textil och gummimattor
Lastrumsmatta
Stötfångarskydd
Fast drag

Kan det bli en okej kärra tror ni?
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
av riha
Jag skulle vilja ha en VEA D4:a med 8-steg automat och fyrhjulsdrift :-) Det hade varit min perfekta kombiantion.

Nu när man sett VEA motorerna och dess angivna förbrukningar så tar det faktiskt emot att kanske välja en D4:a som bygger på gamla femcylindriga motorn bara för att få 4-hjulsdrift.

Lutar kanske mot en V60, D4 + automat till sommaren när det är dags att byta.
av PFA
riha skrev:Jag skulle vilja ha en VEA D4:a med 8-steg automat och fyrhjulsdrift :-) Det hade varit min perfekta kombiantion.

Nu när man sett VEA motorerna och dess angivna förbrukningar så tar det faktiskt emot att kanske välja en D4:a som bygger på gamla femcylindriga motorn bara för att få 4-hjulsdrift.

Lutar kanske mot en V60, D4 + automat till sommaren när det är dags att byta.
Jadu...har varit igenom precis samma svåra "dilemma" själv :) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=97872
VEA/AWD introduceras i samband med lanseringen av nya XC90 och då lär de andra modellerna följa med. Ska du ändå vänta med att byta så ska du kanske ha lite tålamod till.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 31

Väcker denhär tråden en smula igen[…]

Japp hela ljushuset är bytt så kablarna[…]

B230F går fett

Juste satte tillbaka kontakten också och k&o[…]

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]