Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noproffs
Hej
Jag undrar om någon vet vilka bälten till fram stolarna man kan byta till om man behöver längre.
Och om det går att köpa nya eller bara begagnade, Volvo har slutat att sälja och mekonomen säljer inte.
av *pettson*
Längre? Jag är 1.94 väger för mycket och är helisolerad. Har inga problem med bältena?
Provat sänka sätet istället?
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! För några år sedan kunde man köpa förlängare istället, av volvo. Lite enklare installation med andra ord.
Men om du pratat med volvo om längre bälten och dom inte har sagt nåt om förlängare så kanske dom inte finns kvar, och då vet jag inte. Eller så har du pratat med fel person.
Användarvisningsbild
av taxi
Och ja, volvos bälten är, generellt sett, kortare än t ex saabs. Har inga siffror, och jag vet inte om det är stolarna och/eller bältena som skiljer, men märkbar skillnad är det.
av LOB
Beställ nytt eller begagnat från USA, standard med längre bälten där!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Första gången jag hört om någon som behöver längre bälten i en 85x70 :shock: . Jag är väl varken kort eller direkt liten, och på vintern har jag tjock dunjacka på mig. och jag har då inga problem. Jag kan luta mig frammåt mer än tillräckligt för att kolla döda vinklarna etc.
Användarvisningsbild
av taxi
Det är inte helt ovanligt. Kanske är det min erfarenhet från taxibranschen, säkert mer vanligt behov där än nån annanstans :D
Användarvisningsbild
av Jago
Längre?? Man kan ju nästan lägga bältena över ratten!
Användarvisningsbild
av taxi
Nu får ni ge er, alla är inte lika slanka som Pettson och Lucifer.
av *pettson*
Jag tackar för komplimangen men jag går inte riktigt under beteckningen slank. Trots min längd är jag strömlinjeformad som en droppe..
Jag är alltså lång. Bredaxlad som få och definitivt överviktig. Jag platsar inte i vilken bil som helst.
Ändå.. har jag inga som helst problem med att sitta i en 850 med bältena. Allt är en fråga om hur HÖGT man sitter. Är man korpulent, kort och sitter högt räcker kanske inte bältet till. Men är man korpulent, lång och sitter lägre av naturliga skäl finns inga problem för mej iallafall. Kanske varierar bälteslängden med årsmodeller trots att det inte finns noterat? Jag vet faktiskt inte.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]