NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
nordaman skrev:precis, det är där dom ska sitta man vill ha dom..
inget större jobb att dra dem dit bak, finns längd så det räcker och blir över också vilket jag tycker är ganska skönt för då slipper man ha telefonen eller va man nu har i facket när man ska spela från den.
Användarvisningsbild
av nordaman
jäkligt skumt att man sätter i en stereo som i min, med blåtand till telefon men inget mer...hur tänkte dom där.obegripligt
Användarvisningsbild
av Zanders
nordaman skrev:jäkligt skumt att man sätter i en stereo som i min, med blåtand till telefon men inget mer...hur tänkte dom där.obegripligt
precis samma på min.. vet inte om tekniken inte fanns från början och sen har dem inte brytt sig om att uppgradera eller om dem bara har varit väldigt dumsnåla..irriterande hur som!!
Användarvisningsbild
av Zanders
nordaman skrev:finns ju på sista årsmodellen. men får bli att sätta dit ett sånt kit.
Du kan köpa det jag köpte till tjejen om du vill. Kan lista nackdelarna först så får du lite att fundera på.

1.För att den ska kunna spela musik via bt från telefonen (gäller iaf min iPhone 4s) så måste man mata ut cdn och låta den ansluta i ca fem sek. Min rutin när jag sätter mig i bilen är starta, mata ut, bälte gräva fram telefonen och trycka på play. Kan uppfattas som lite irriterande för vissa kanske.
2. Man kan inte "peppra" byta låt utan man får vänta tills den hoppar tillbaka till spår 20 igen (1-2 sek)
3. Lådan får inte plats inne vid cdspelaren utan man får ha den utanför bakom panelen. (min sitter ovanför det lilla förvaringsutrymmet bakom mittkonsolen).
4. Du blir av med cdfunktionen (tror jag)
Kan man leva med detta är det ett helt underbart kit och jag har inte ångrat mig en sekund.
Användarvisningsbild
av Zanders
nordaman skrev:aha det var lite nackdelar också, men hur funkar det via aux då?
och vad ska du ha för det isåfall..
där är det bara att koppla i och köra direkt men där kan du inte använda rattknapparna för att byta låt. Det finns 3 kablar och 2 ingångar också så en får du välja bort.. BT, Aux + USB och iPod. Jag har valt bort iPod.

Har ju betalat 4000 för det så en bit under det..
Användarvisningsbild
av grillchips
(AUXen kan du inte styra med rattknappar eller konsollen original heller, det är förstås bara en simpel ljudmatare och inget annat)
Användarvisningsbild
av Zanders
grillchips skrev:(AUXen kan du inte styra med rattknappar eller konsollen original heller, det är förstås bara en simpel ljudmatare och inget annat)
precis!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]