Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sunschreem skrev:
roh66 skrev:Det blir dyrt med skitkvalitet i längden,jag ger inte mycket för Skruvat och Vparts,kinaskräp rakt av.Dem vet inte ens själv vem som har tillverkat skiten.

Mvh.R.

Blir dyrt i längden om man enbart ska köra 24 karat i blå kartong :roll:
Nu vet jag inte om vparts har samma leverantör som skruvat på alla olika delar, men jag kan visa dig med bilder på ett flertal delar som kommer från samma leverantör som vparts och skruvat använder sig av där brister har uppstått på bara ett år. Men sen köper jag själv vissa delar som har funkat bra som tex hjullager. Men det verkar som om deras delar som innehåller gummi inte riktigt verkar hålla måttet.
Att en framhjulsdriven bil sliter mer på framvagnsdelar är väl ingen nyhet, det gäller ju alla FWD och inget unikt med 85x70...

7/945 är extremt simpel i sin konstruktion(som pettson nämnde är det en uråldrig konstruktion), där det inte finns mycket som kan gå fel.
Ett exempel är ju bakaxeln.. En stel axel utan massa bussningar och upphängningar som gungar fram och tillbaka, till skillnad från 85x70 som har delad bakaxel (och 960 -95 också för den delen) som är betydligt mer komplicerad. Där finns det massvis med saker som slits med åren.

Slutresultat kan väl uppfattas som så att det är mer saker som "går sönder" på 85x70, än en gammal 740, men sen är 85x70 1000ggr mer komfortabel också. Det är typ 20-års skillnad mellan en 940 -97 och en v70 -97 :wink:
Skillnaden är dock att det istortsett alltid är olika delar på 85x70, medans 7/900 dras med istortsett samma fel hela tiden.

Men som sagt, att framvagnsdelar slits mer på en FWD är inga konstigheter. Var glad över att våra bilar inte käkar däck som vissa andra nyare FWD :wink:
av umekille
Handlar du på volvo får du oftast delen i näven samma dag...
skruvat och mister-auto har snuvat mej på restordrar några gånger
så äter det högre priset på volvo upp väntetiden på en restorder så
köp via disk.
Mister-Auto är bedragare!

Eftersom reservdelsföretaget Mister-Auto nämns i tråden vill jag verkligen varna alla för att göra affärer med dem.
De stal iskallt 1000 kr av mig, och på många andra konsumentsidor, som t ex http://www.trustpilot.se, vittnar många som blivit bestulna/bedragna av Mister-Auto.
T ex: De fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.
Enligt rykten så är dessutom majoriteten av de positiva omdömen som går att finna om företaget skrivna av dem själva, under falska alias.
av *pettson*
TomItanken skrev:Mister-Auto är bedragare!

Eftersom reservdelsföretaget Mister-Auto nämns i tråden vill jag verkligen varna alla för att göra affärer med dem.
De stal iskallt 1000 kr av mig, och på många andra konsumentsidor, som t ex http://www.trustpilot.se, vittnar många som blivit bestulna/bedragna av Mister-Auto.
T ex: De fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.
Enligt rykten så är dessutom majoriteten av de positiva omdömen som går att finna om företaget skrivna av dem själva, under falska alias.
Har aldrig skrivit nåt omdöme om dom men däremot handlat en hel del av dom (10 talet ggr ca 15000kr). Inga konstigheter som är värre än andra sidor jag varit på, då har jag handlat med kort precis som vanligt, dock mitt E-handels kort.
Det enda som knepat till sej är att jag köpte 24H frakt som inte FRAKTBOLAGET UPS förstod.
Jodå.. dom skulle frakta det till mej. Men hittade inte stället jag jobbar på trots GPS kordinater. Då ringde dom och ville jag skulle hämta sakerna 10 mil bort.
Jag gjorde klart att jag tekniskt sett skiter i om det tar 32 timmar. MEN.. det ska fraktas TILL MEJ för det har jag betalt för. Så allt fram till slutleverans var ok.
Men samtidigt så förstår jag ilskan. Det är ingen höjdare med pengar som försvinner och att få betala för att få tala med kundtjänst.
Å andra sidan förstår jag på ett ungefär hur det förmodligen ringer galet på kundtjänst från folk som inte vet vad som är fel på bilen, eller vad man ska handla till den. Så är det för en bekant som jobbar på en skrot. (inte beställningar alltså utan man ringer för tekniska råd..) Dom funderar också på att öppna en betallinje där man debiterar kunden per minut.

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]