Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SA4AQS
lennarte skrev:Vad har du telefonen till. Jag har också en Ericson Hotline, men den har inte fungerat på många år. Min är från -83, men din ser nyare ut
För övrigt, riktigt snyggt gjort. Särskillt övergången mellan askkoppen och....... kom.radio???...... Jag trodde det var en 450 telefon. Luren ser alldeles ut som som min men jag har (har varit) vita knappar.

Mvh
Lennart
Den väntar på att bli ombyggd till 70cm amatörradio om något/några år när jag har lust dvs, ja den här är den sista modellen på luren sen kom dom mindre i "fick" format.
Tack. Det är tiduret till bensinvärmaren och taklucke knappen som jag hade då. Det är en 450 fanns även som 900 modell har även en lur som jag byggt in blåtand i hehe det ska vara 80-talas stuk på grejerna, jag hoppas på att komma över en lite äldre stereo också. Du kan ju skicka ett pm om du vill med en bild på din.
Användarvisningsbild
av RMH
Återigen till kromvinylen, hittar man det alltså på färgaffärer? Kollade lite som hastigast på en sådan men hittade inget i den stilen.

Finns det något annat det brukar kallas, eller något liknande?
Användarvisningsbild
av RMH
Funderar på att prova med en självhäftande kromlist. Har inte möjlighet att mäta just nu, men hur många mm bred kan den tänkas behöva vara?
Användarvisningsbild
av RMH
Hittade faktiskt på en plastkromdekor idag, och fick en trädekor på köpet (för inga pengar alls) :D
Tvivlar dock på att "kromet" kommer hålla särskilt länge då det är av plast och inte vinyl, men vi får väl se!

Bilen såld. Inte för att det var n&arin[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]