Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. ursäkten godtagen, och irritationen synnerligen befogad. :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Imorse snöade det för fullt när jag drog upp rullgardinen, ca 3 cm kom det idag, trots att SMHI lovade 0mm nederbörd :wink: Vinterdäcken åkte på förra helgen!

/Kalle
av llesrof
Fick inte av hjulbultarna den här säsongen heller. Jo, på höger bakhjul. Det var det volvoverkstaden lagade en punka på. Hjulen togs väl av när verkstaden bytte klapperstagen och mutterpickan fick väl jobba över lunchen.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag känner mig lugn över att ha bestämt mig för att vänta nån vecka till med vinterdäcken på Volvon...
http://www.svt.se/nyheter/sverige/efter ... n-tillbaka

:)
av Droopy
Ähh, byter i morgon söndag, så är det gjort och man slipper fundera på vädret. Åkte förbi någon nissa idag som tog 120SEK för att byta däck, det låter bra tycker jag,
Användarvisningsbild
av joel80
120kr...!! tror du du får kvitto? ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag bytte till vinterdäck på s40'n igår trots prognosen för den närmsta veckan. Riktig komfortablet med mjuka vinterdäck måste jag säga, tyst och fint:-)
Användarvisningsbild
av vetten
Bytte till vinterdäck i går så att man är förberedd, eftersom jag fick nya sommardäck pålagda av en däckfirma i våras på Toyotan så blev det ett jäkla jobb att få loss två av muttrarna som satt som berg, fick anväda ett meterlångt rör som förlängare för att få loss dom, på två av hjulen satt däremot två muttrar väldigt löst. Litar garanterat inte på den däckfirman igen, antingen för hårt dragna muttrar eller för löst och ändå använde dom muttermaskin. Tycker att en proffsfirma borde kunna dra muttrarna till rätt moment tur att jag inte åkt på en punka på det hårddragna hjulet ute efter vägen.
av pergrein
Droopy skrev:Ähh, byter i morgon söndag, så är det gjort och man slipper fundera på vädret. Åkte förbi någon nissa idag som tog 120SEK för att byta däck, det låter bra tycker jag,
Jo, jag tänkte samma som dig när jag bytte för ett par veckor sedan. Lika bra byta så slipper man bry sig om vädret.
Fick lite mer snö igår men det far nog bort när värmen kommer tillbaka ett par dagar nästa vecka :x

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av joel80
vetten skrev:Bytte till vinterdäck i går så att man är förberedd, eftersom jag fick nya sommardäck pålagda av en däckfirma i våras på Toyotan så blev det ett jäkla jobb att få loss två av muttrarna som satt som berg, fick anväda ett meterlångt rör som förlängare för att få loss dom, på två av hjulen satt däremot två muttrar väldigt löst. Litar garanterat inte på den däckfirman igen, antingen för hårt dragna muttrar eller för löst och ändå använde dom muttermaskin. Tycker att en proffsfirma borde kunna dra muttrarna till rätt moment tur att jag inte åkt på en punka på det hårddragna hjulet ute efter vägen.
Att de är för hårddragna är lite dåligt av däckfirman då de borde ha mutterdragare med ställbart momentum, men att några är lite lösa beror nog snarare på att du inte kontrolldragit efter att ha kört 10-15 mil efter bytet.
Jag är också dålig på att följa de rekommendationerna.. men det är inte däckfirmans fel... :)
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 190

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]