Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av waspman
Var för skojs skull inne på sidan och skulle visa en hur min bil såg ut och vilket pris det blev med vald utrustning.
Byggde då ihop en V40 cross country D3 momentum och med business edition. Döm av min förvåning när priset landade på 271´papp.
Nästan 10 000 mindre än när jag byggde min bil och sedan beställde!!!
Frågen är ju om priserna är fel på bygg din bil eller om de helt enkelt har sänkt priset. Isf vill man ju på något sätt bli kompenserad.
av waspman
Gjorde beställningen för två veckor sedan.
Tycker det är konstigt att priset har sjunkit så mycket då det inte finns någon kampanj.
Men det är väl bara at bita i det sura....
av molokov
waspman skrev:Var för skojs skull inne på sidan och skulle visa en hur min bil såg ut och vilket pris det blev med vald utrustning.
Byggde då ihop en V40 cross country D3 momentum och med business edition. Döm av min förvåning när priset landade på 271´papp.
Nästan 10 000 mindre än när jag byggde min bil och sedan beställde!!!
Frågen är ju om priserna är fel på bygg din bil eller om de helt enkelt har sänkt priset. Isf vill man ju på något sätt bli kompenserad.
Hej!

Är det inte så att det nu finns en kampanj där det ingår fri uppdatering till business edition?
http://www.bilia.se/bilar/personbilar/v ... volvo-v70/
Se ovan länk, en D2 med momentum och businesspkt kostar nu 249.900 (även om det visas 252000kr på bygg din bil).

Min gissning är att detta inte fanns när du lade in din beställning?
av Sharkbait
waspman skrev:Gjorde beställningen för två veckor sedan.
Tycker det är konstigt att priset har sjunkit så mycket då det inte finns någon kampanj.

Hade du gjort beställning på måndagen och du upptäcker detta på tisdagen så anser jag att säljaren skulle få ordna samma pris åt dig. Men på 2 veckor kan det komma många olika kampanjer eller helt nya bilar. En del saker kan man förutspå te x när det kommer "nya" bilar men kampanjer är väl svårare att förutspå.
av waspman
Sharkbait skrev:
waspman skrev:Gjorde beställningen för två veckor sedan.

Hade du gjort beställning på måndagen och du upptäcker detta på tisdagen så anser jag att säljaren skulle få ordna samma pris åt dig. Men på 2 veckor kan det komma många olika kampanjer eller helt nya bilar. En del saker kan man förutspå te x när det kommer "nya" bilar men kampanjer är väl svårare att förutspå.
Visserligen, men detta paket fanns även när jag beställde och bygger på att den uppgarderas till momentum samt teknikpaketet.
Allt är likadant fram tills man väljer business edition, innan val av BE var priset 289 för momentum. När det var valt sjönk priset till runt 280.
Gör man samma val idag sjunker priset till 271. Tycker inte detta är ok alls....men förmodligen inget man kan göra något åt. Men man kan undra om det inte var fel pris innan och att de nu rättat till det...
Användarvisningsbild
av Guligan
Men menar du att skall betala exakt det pris som anges i "bygg din bil"? Det vanliga är ju att man försöker pruta ner det lite grann. MEN, ibland förekommer kampanjmodeller som är mer nettoprissatta. Då har kunden inte samma prutmån.
av waspman
Nä det är inte vad jag menar, de flesta handlare har alltid ett prispåslag på priserna från "bygg din bil". Vad jag syftar till är att priset har ändrats så radikalt och det finns ingen ny kampanj.
av Lövet
Det vanliga när det skiljer prismässigt är dock att Bygg Din Bil har fel. Det är verkligen inte första gången...

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]

Koppling föll i golvet

Nivån såg bra ut. Har nu beställ[…]

Första bytet på en Bosch-verkstad, and[…]

Hejsan. Ja det är så att jag är in[…]