Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#797274
grålle1: Ja, panoramatak vore ju guld värt förstås. Jag hade taklucka på min första bil (Golf 3 -94) och jag är inte riktigt den som åker med rutorna nere, mest för att det drar så på lillgrabben i baksätet, men takluckan var alltid öppen. :)
Elstolar är en riktig bekvämlighet speciellt då man är fler (ja, jag och sambon) som använder bilen och stolarna ställer sig beroende på vilken nyckel man använder.
Kromlisten och det är jag med på, man kan som du säger "hotta" bilen lite utan att det ska behöva bli en så stor modifikation som R-design faktiskt är.

Idag har jag T-tec klädseln och den är trevlig bortsett från att kvalitén är undermålig vilket de flesta nog håller med om. Mitt projekt i vinter blir att byta ut förardynan då den har en reva på snart 20cm. Inget som påverkar komforten men ser ju inget vidare ut. Men när jag får tummen ur att provköra så ska jag testa skinn!

perhall:
Ja, man kan stirra sig gråhårig på det. Bygger jag en NY på Volvos sida nu så landar det utan problem över 500.000kr. :oops:
Trots storleken på takluckan så är du nöjd alltså? Inga nackdelar?
Speglarna viker väl in sig automatiskt när du låser eller är det ett extra knapptryck?
av Lövet
#797276
Speglarna fälls automatiskt vid låsning eller manuellt.

T-tec klädseln på V60 är sydd på ett annat sätt så den spricker inte längre vid insteget eller sidostödet. Det är tyg där numera där det slits.
Användarvisningsbild
av grillchips
#797280
löfgren: Ok, då är jag med.
Skönt att de gjort något åt T-tecen, de fick nog ett gäng reklamationer på den.. :)


Någon med mer heads up gällande optimeringen, RICA/BSR/Polestar?
av Ollila
#797374
andreas_lofgren skrev:
Det är kamkedja på T3/T4 och den har i princip inga extradyra servicar.

Är de inte kamrem på T3/T4?

//Ollila
av Lövet
#797386
Verkar som jag är ute och cyklar. Ser onekligen ut som en kamrem.

Bild
av Tobbe1977a
#797388
Autotech har inte någon info på sin hemsida, vet faktiskt inte riktigt varför. Men gör som så att när det väl är dags för en uppgradering så ring och snacka med dem. Dem garanterar dig inga direkta siffror då det är olika från bil till bil. Det berodde till stor del om det var den gamla modell eller den nya med den lägre utväxlingen.
Jag hade en rätt så livlig diskussion med BSR om detta och deras svar var hela tiden att det hade ingen betydelse vilken modell av dessa man hade så gav det samma siffror vilket då skulle vara 199 hk och 300 i vrid.
Den killen som jag hade kontakt med på Autotech sade att det var lite av glädje siffror. Går du in på BSR hemsida och jämför lite så vilket jag gjorde många gånger så kan du se lite att det är riktigt konstiga siffror på T3. Jämför du en trimmad T3 så skall den gå snabbare än en original T5 gör på alla intervaller och det tycker jag låter lite mysko.
På Autotech ville han inte ge några exakta siffror på min bil eftersom jag har den med den lägre utväxlingen, men dem hade mätt på en med den äldre utväxlingen och det gav då 195 hästar och strax över 300 newton.

Kan bara säga att de första 100 milen jag körde trimmat märkte jag ingen större skillnad. Men nu efter ett tag och desto fler mil märker man stor skillnad, främst över 2500 varv.

Sedan när det gäller R design paketet så är det ju en penga fråga. Jag hade som jag sade innan satsat på en R design då det ger ett betydligt finare och sportigare intryck. Det du menar med att byta backspegel kåpor osv för att få fram R design looken tycker jag ibland ser lite fjantigt ut. Det snygga med R design är fram & bakspoilern och främst så är det sportchassit som ger den riktigt bra väghållning.
av Ollila
#797420
andreas_lofgren skrev:Verkar som jag är ute och cyklar. Ser onekligen ut som en kamrem.
Googla lite själv oxå skall bytas vid 24.000mil?!?

Då jag precis köpt mig en V60 T3:a så tycker jag de låter väldigt långt innan ett byte?

Någon som har nån mer info om detta?

Ursäktar redan nu för att jag "kapar" tråden lite... :oops:

//Ollila
Användarvisningsbild
av grillchips
#797559
Tobbe: Ok, då låter ju Autotech vettigare i sina uttalanden förstås. Har bara hört gott om det gänget också så det kanske får bli en svängom dit isåfall. Det var väl inte speciellt dyrt heller?
Hur har du gjort med garanti osv, motorgarantin eller liknande ryker ju vid optimering?
Ang R-designen, på min V50 så har jag bytt hela bodykitet till R-design utvändigt, ska försöka ta insidan också förutom stolarna, och det var även det jag menade med V60, inte bara backspegelkåporna. ;)

Ollila: Ingen fara, gäller att vi får klarhet i det! :)
av Lövet
#797562
24k mil byte på kamrem är det på 2.0D exempelvis så det verkar inte vara helt ovanligt. En del Audi modeller har också det intervallet. Inte hört om några ras så det verkar som remmarna håller.
av s6025t
#797570
På Volvo gäller ju mil intervallet i detta fall 24000 eller 10år om bilen gått mindre det är nog inte många som kör 2400mil/år i snitt med en bensinmotor så för de flesta blir det nog byte av kamrem efter 10år även att bilen gått mindre

Det finns på bildelsbasen , det som är […]

Avgassystem till volvo 940

Det är en ltt. Mest troligt blir det ett 2.5&[…]

https://www.youtube.com/watch?v=cFvc_tD6_z4 Bara […]

Fram lykta lyser rosa...

Nu kommer jag låta som en idiot men hur ve[…]