Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Så här såg det ut på E4:an mellan Gävle och Uppsala imorse vid 8-tiden. Var lite slirigt i vänsterkörfältet!
Bild
Användarvisningsbild
av sthlm
Bilmecken på jobbet hade bytt till vintersulor på tre bilar hittills...
Detta trots att man varnat i en vecka för att det kan bli vinterväglag till helgen i Stockholm.
Ser fram emot att som förra året stå tätt bakom någon som inte kommer iväg i snön på sina sommarsulor och bara hålla in tutan och hetsa dom tills dom gråter.
Har folk slutat tänka de senaste 15 åren eller är det milleniebuggen som slog till mot folks hjärnor istället för datorerna?
av Droopy
joel80 skrev:Så här såg det ut på E4:an mellan Gävle och Uppsala imorse vid 8-tiden. Var lite slirigt i vänsterkörfältet!
Bild
jahapp, ska till Bålsta på Tirsdag, hade tänkt vänta med omläggning till nästa helg men det blir nog lite risky, får bli byte på Söndag.
Användarvisningsbild
av joel80
Den här tiden på året är det fortfarande större sannolikhet för barmark minst en månad till (ofta två) i Stockholmsområdet. Jag skulle haft bättre grepp imorse och kunnat kört lite snabbare.. men på eftermiddagen när jag körde tillbaka samma väg var det 5 plusgrader och torrt på vägen, då hade jag haft sämre väghållning och sämre ljudkomfort med vinterdäck. Plus att jag slitit mer på beläggningen med dubbarna.

Vi bytte dock på en av våra bilar.. så skulle det bli riktigt illa närmsta veckorna innan jag byter på Volvon får vi väl klara oss på en bil nån dag.

De som är totalt beroende av bilen och aldrig kan ställa den åt sidan oavsett väder/katastrof/krig/undantagstillstånd bör byta nu.. men är man lite flexibel och kan tänka sig att ändra sitt åkande något om det blir riktigt illa tycker jag man kan vänta några veckor till om man bor i Stockholmsområdet eller söderut... (Ja även upp till Gävle..) :)
Användarvisningsbild
av joel80
Droopy skrev: jahapp, ska till Bålsta på Tirsdag, hade tänkt vänta med omläggning till nästa helg men det blir nog lite risky, får bli byte på Söndag.
På tisdag verkar det vara rätt varmt redan tidigt på morgonen.. Du kan ju kolla på söndag innan du eventuellt byter om det ändrats:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-b%C3%A5lsta.html
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:
Droopy skrev: jahapp, ska till Bålsta på Tirsdag, hade tänkt vänta med omläggning till nästa helg men det blir nog lite risky, får bli byte på Söndag.
På tisdag verkar det vara rätt varmt redan tidigt på morgonen.. Du kan ju kolla på söndag innan du eventuellt byter om det ändrats:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-b%C3%A5lsta.html
Kan jag stämma någon för en olycka om en prognos inte stämmer?
Amen asså dom looovade ju typ 35 grader på min semester jöööh!
Dom ger en fingervisning inget mer.
Om prognoser börjar visa på minusgrader och halt väglag så skall man byta till vintersulor.

Den dagen jag kör med sommarsulor i halka och knäcker A-stolpen och far rätt in i barnstolen på din bil så tror jag inte att du är lika lugn.

Använd sunt förnuft och OM man måste åka med sommarpuckar så ta det lungt.
Dessvärre kommer inte alla andra att göra det.
Användarvisningsbild
av joel80
Tyckte jag skrev ungefär det du säger..

Som det är nu är det lite kallt under helgen men sen verkar värmen komma tillbaka med plusgrader även på nätterna högt upp i Sverige. Jag väntar som sagt lite med vinterdäcken på vår ena bil.. blir det halt kör jag försiktigt eller så får vi klara oss på en bil den dagen (morgonen) om det blir riktigt illa. Tycker inte att det är oansvarigt eller speciellt oförsiktigt att göra så.
Användarvisningsbild
av Allinug
Det kommer säkert att bli varmare. Jag kommer att vänta 2 veckor till innan byte.

Skulle det mot förmodan bli snöoväder före, kommer jag cykla eller gå hellre än att ligga och vänta bakom bilar som har problem att komma iväg vid trafikljus eller problem med att köra ut i korsningar.
av llesrof
Mina vinterhjul åker på i helgen. Tycker det verkar jobbigt att gå runt och hoppas att det skall vara varmt i si och så många veckor till. Jag har bara en bil och vägrar åka kollektivt om det skulle råka bli snökaos någon morgon.
Användarvisningsbild
av sthlm
joel80 skrev:Tyckte jag skrev ungefär det du säger..

Som det är nu är det lite kallt under helgen men sen verkar värmen komma tillbaka med plusgrader även på nätterna högt upp i Sverige. Jag väntar som sagt lite med vinterdäcken på vår ena bil.. blir det halt kör jag försiktigt eller så får vi klara oss på en bil den dagen (morgonen) om det blir riktigt illa. Tycker inte att det är oansvarigt eller speciellt oförsiktigt att göra så.
Sorry för mitt något aggresiva inlägg, blev lite många pilsner framför skärmen igår.
Var lite irriterad över att en polare bestämt sig för att köra med nerslitna åretruntsulor som aldrig borde ha monterats på en bil från början.
Han tycker inte att det är mitt problem men jag försökte förklara att det BLIR mitt problem när han kör in i mig.
Åkte genom stockholm med honom igår och inte en enda gång användes blinkersen. Var så frustrerad att jag tuggade fradga.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 190

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]