Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Har en Volvo XC60 som är några år gammal. Efter att jag använt denna cirka 20 gånger så vill den ej fungera mer. Var i kontakt med Volvo verkstad och talade med en erfaren mekaniker och fick till svar att detta ej var ovanligt. Detta gällde även V70 modellerna. Ibland räckte det att man tvingade igång den med handkraft. Kontaktade Volvo och fick till svar att detta hade de aldrig hört talas om. Vidare så "knarrar" kopplingspedalen ibland när det är varmt, men ej då temperaturen låg. Angående bakrutans torkaren så är det av intresse om fler har råkat ut för detta?
av grålle1
Om du (som jag) i princip aldrig använder baktorkaren så finns väl risken att den "beckar igen".... hände på min V70N.....
Har du provat att spreja rikligt med 5-56 eller motsvarande och låta det dra någon dag och sen på med intervall och ut och hjälp till med händerna när du hör motorn jobba.... Made My day
av grålle1
Att teknikern säger "det är inte ovanligt" medan kundrelationsansvarig säger det var första gången vi ser det felet är ju en klassiker...... Pinsamt :shock:
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja bytte genomföringen och gummiringen i bakrutan och smorde upp med kopparpasta. Efter det blev den som ny.
Tyvärr var det på en V70 -98 som DÅ hade rullat ca 10000mil. Nu efter snart 14000mil på mätaren så funkar den den prima.

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]