V60T3 skrev:PFA skrev:Trots att offerten innehöll eluppvärmda spolarmunstycken så kommer jag att få eluppvärmd ratt i Klimatpaketet. Duktig ÅF :)
Anledningen till strulet är att eluppvärmda ratten varit borttagen en tid då underleverantören inte kunde leverera fullt ut. Detta sägs nu vara åtgärdat.
What! -. men då bad du ÅF att ändra specad bil till rattvärme? eller fick du det "per automatik"??
Jag han aldrig påtala detta till ÅF innan sista datum, nu är den på steg 8 på min bil, dvs på väg till ÅF - så det skall isf. bli spännande att se om det blev munstyckena..
Mvh
Ja, offerten fick jag förra veckan och eftersom det tagit ett par veckor för den att snurra runt på mitt företag för att få den påskriven så har beställningen från leasingbolaget till ÅF dröjt. Den är nu påskriven och beställningen lär ske inom kort. Jag påpekade för ÅF under den här veckan hur märkligt det hela var och bad honom att se till att det blev rattvärme istället trots att det stod annorlunda på offerten. Fick idag besked om att hade fixat det, utan att offerten behövde göras om. Om detta gick att ändra för att Klimatpaketet numera inkluderar just eluppvärmd ratt eller på grund av att ordern från ÅF till Volvo PV inte gått iväg (har en specialdeal, se
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=97100 , s. 13 på appen el. 17 på webben) kan jag inte svara på. Om det sedan verkligen blir så här vet jag i januari :)
Kolla med din ÅF! Kanske kan du ändra det eller är det så att Klimatpaketet inkluderar rattvärme numera vare sig du vill eller ej. Kan ju möjligen vara så att det skiljer mellan modeller. Jag har beställt en XC60.