Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tshirt
Hej
För er som är nyfikna, jag beställde XC60 med nya D4-motorn samma dag som den gick att beställa och fick idag besked om leveransdatum,

"Leverans
Du kan ändra din order t o m: 2013-12-18
Preliminär produktionsvecka: v. 03
Beräknad leverans: v. 7"

Jag hade inte bokat en produktions-slot i förväg.
// T-Shirt
av PFA
Kul!

Min offert på en XC60 D4 VEA är inne för godkännande på företaget. Förväntar mig att beställningen läggs inom kort. Återkommer med beräknat leveransdatum.

Vad har du för spec?
av PFA
svedan skrev:Men då FWD?
Alla VEA är FWD till att börja med (tyvärr). Jag tro mig ha läst någonstans att VEA/AWD kommer i samband med lanseringen av nya XC90, men är osäker på den punkten. Vet inte ens när XC90 lanseras.
av tshirt
Ja FWD, jag valde automatlåda och jag tror inte att den nya D4 går att få med kombinationen automat+awd. Vill man ha manuell låda går det nog fint med AWD. Jag har en FWD v70 idag och känner väl inte att jag har saknar AWD däremot har jag saknat automat.
// T-Shirt
av PFA
tshirt skrev:Ja FWD, jag valde automatlåda och jag tror inte att den nya D4 går att få med kombinationen automat+awd. Vill man ha manuell låda går det nog fint med AWD. Jag har en FWD v70 idag och känner väl inte att jag har saknar AWD däremot har jag saknat automat.
// T-Shirt
VEA finns som sagt inte i kombination med AWD oavsett växellåda - än så länge.
av tshirt
PFA skrev:
tshirt skrev:Ja FWD, jag valde automatlåda och jag tror inte att den nya D4 går att få med kombinationen automat+awd. Vill man ha manuell låda går det nog fint med AWD. Jag har en FWD v70 idag och känner väl inte att jag har saknar AWD däremot har jag saknat automat.
// T-Shirt
VEA finns som sagt inte i kombination med AWD oavsett växellåda - än så länge.
Sorry Jag stirrade mig blind på 181Hk såg nu att det var den gamla D4:an...
// T-Shirt
av PFA
Det finns redan en pågående tråd om Klimatpaket, men är nyfiken på om du fick eluppvärmda spolarmunstycken eller eluppvärmda ratt i din bil? Det fanns tydligen en valmöjlighet, vilket jag inte kände till. Jag fick spolarmunstyckena i min offert, men hade ju nog hellre haft värme i ratten.
av tshirt
PFA skrev:Det finns redan en pågående tråd om Klimatpaket, men är nyfiken på om du fick eluppvärmda spolarmunstycken eller eluppvärmda ratt i din bil? Det fanns tydligen en valmöjlighet, vilket jag inte kände till. Jag fick spolarmunstyckena i min offert, men hade ju nog hellre haft värme i ratten.
Jag fick rattvärme men när jag frågade om man inte fick spolarmunstycken så sa han att det finns två paket som man kan välja mellan men att alla väljer rattvärme så han frågade mig inte vilket jag ville ha.
// Henrik

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]