Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Mitt cigguttag va dåligt så köpte ett nytt. Dumt nog satte jag bara i tändaren (hade en annan utformning än originalet så de kortslöt) så de kom en gnista och sen va uttaget dött. Mäter inte ngn spänning på kablarna till uttaget. Kollat alla säkringar under ratten samt de i motorrummet men hittar ingen trasig. Inget annat elektriskt i bilen har slutat fungera. Tips?
Får ta en rejäl koll igen. Hittar dock inte instruktionsboken så jag kan se exakt vilken säkring det är men har kollat bilder och det verkar inte stå vilken så får väl testa alla
julisgranis skrev:Kolla säkringarna igen, ta reda på exakt vilken säkring det är och byt den. Hade samma problem och då var säkringen trasig, har för mig den sitter vid vänsterfoten typ.
Står info på lockets insida men inget om tändaruttaget. Nu tog ja tog loss alla, mätte de me multimeter och hitta en som va trasig. Fattar inte hur ja kunde missat den förra gången men men =) Tack för tipset!

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?