- ons 16 okt 2013, 13:06
#796433
I den bil jag har köpt nu finns inte ens ett "Nödhjul" utan ett sådant lagningskit. Har någon här på forumet använt ett sådant och kan ge något om hur det fungerar? Visserligen är punkteringar ovanliga, men jag fick faktiskt en på släpet i somras. Det finns plats för reservhjul under durken och även både fälgnyckel och domkraft. Är det värt att köpa ett reservdäck på skroten, eller funkar det som finns? Jag läste om Volvoassistans, och där står att de ombesörjer "Byte till bilens reservhjul". Om det finns nåt ja. Nu har jag inte "fem tummar mitt i handen", så jag behöver inte Vovoassistans för att byta hjul.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo