Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Ja det lilla jag testat min awd verkar den funka perfekt. Vid brant grusväg från stopp spinner BAKHJULEN till en aning sen sugs man iväg.... Ska bli spännande till vintern. Har iofs fått en oljepump till fyrhjulsdriften bytt.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Ja det lilla jag testat min awd verkar den funka perfekt. Vid brant grusväg från stopp spinner BAKHJULEN till en aning sen sugs man iväg.... Ska bli spännande till vintern. Har iofs fått en oljepump till fyrhjulsdriften bytt.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Användarvisningsbild
av Thorssa
Har hämtat bilen idag och efter de 35 milen hem är jag hittills fantastiskt nöjd, över förväntan! Otroligt skön att åka i och köra, fullt tillräckligt med kraft (än så länge antar jag) och grymt skönt med automat, bluetooth, nav, keyless osv. Nu ska jag bara aktivera VOC :)
av perhall
En D4 med Polestar blir knappast en D5! Snackar vi FWD, som här, så är ju D4 att föredra för den som kör lugnt, den går mjukare och tystare än D5 (båda ganska bullriga och brötiga men D4 klart bättre), det går dock aldrig att få ut samma effekt ur en D4 utan den är och förblir mycket slöare. Inte ens RICA, BSR etc. får ut 200 hk ur den medan D5 har 215 original...
PH
Användarvisningsbild
av Thorssa
perhall skrev:En D4 med Polestar blir knappast en D5! Snackar vi FWD, som här, så är ju D4 att föredra för den som kör lugnt, den går mjukare och tystare än D5 (båda ganska bullriga och brötiga men D4 klart bättre), det går dock aldrig att få ut samma effekt ur en D4 utan den är och förblir mycket slöare. Inte ens RICA, BSR etc. får ut 200 hk ur den medan D5 har 215 original...
PH
Say what? För det första så är det AWD som är aktuellt...vet inte var du har läst någonstans? Sedan får man ju 215 hk via Polestar till D4...

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare verk[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]