Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kasper94
Hej!

Jag håller på att byta min motor i bilen från en B5254S till en B5234T3 och nu har jag kommit till eldelen.
Jag behöver ha tag i en kabelhärva till motorn som fungerar. Dessvärre lyckas jag inte hitta någon som passar perfekt till bilen förutom en ny från volvo som kostar 8000kr vilket är lite mer än vad jag vill ge.

Jag har dock lyckats hitta en som är till samma motor men med en automat-växellåda...jag har en manuell.

Kan jag endå lyckas använda denna kabelhärvan eller måste jag ha en som är avsedd för en manuell låda?

Sjukt tacksam för snabba svar då projektet behöver fortskrida.

Mvh
Kasper
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det går att använda automat härva, men du lär göra om den på vissa ställen. Ett tips är att läsa om T5 i 7/900-serien, där finns mycket info om just elhärvor.

Sen som malish säger, du kommer aldrig kunna besikta bilen, och åker du dit på en flygande bes. får du föreläggande om reg. bes, vilket du aldrig kan komma igenom igen.
av Malish
eller jo, du kan kanske komma igenom en besiktning, men då är det regbesiktning som ombyggt fordon. fast då får du göra mer än byta motor.
mer åt hållet, byta hela drivlinan och alla bromsar till kraftigare grejjer.
då KANSKE du kan komma igenom en regbes som ombyggt fordon.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]