Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Riddick
Hej På Er, ny här på forumet.

Beställde nyligen en V60 D4, Automat, Summum, Business Pro, + lite annat lull lull som Titania 18", sportchassie, integrerade slutrör, Beechwood sportläder m.m. m.m. :)
Har kört Audi A4 de senste 2 bilarna. Nu återstår det att se hur långt Volvo har kommit. Jag är en smula orolig att det kommer knirra och skramla lite i Volvon jämfört med vad jag är van vid från Audi. Hoppas jag har fel dock...
av Ulmerkotte
PFA skrev:
Ulmerkotte skrev:Så kom man in i "Min Volvo".. Och ser "Motor: D4192T2"..Inte samma nummer som på ordern, Google talar om att det är en Renaultmotor som va i tidiga V40!. ??:-/ . Får väl hoppas dom inte stoppar i en sådan! :???:
Förstår inte heller vilken motor det är. Har du fått klarhet i det?
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... cumentfile
Min motor (VEA D4) ska heta D4204T5... Dom har väl bara slängt in nån motorbetäckning på Min Volvo, Trodde det skulle stå full spec där, men det gjorde det ju ej!
av PFA
Ulmerkotte skrev:
PFA skrev:
Ulmerkotte skrev:Så kom man in i "Min Volvo".. Och ser "Motor: D4192T2"..Inte samma nummer som på ordern, Google talar om att det är en Renaultmotor som va i tidiga V40!. ??:-/ . Får väl hoppas dom inte stoppar i en sådan! :???:
Förstår inte heller vilken motor det är. Har du fått klarhet i det?
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... cumentfile
Min motor (VEA D4) ska heta D4204T5... Dom har väl bara slängt in nån motorbetäckning på Min Volvo, Trodde det skulle stå full spec där, men det gjorde det ju ej!
Märkligt :)
av Trex
Ja nu rasslade det till ordentligt på Min Volvo, stod stilla länge på plåtklippning sen så var den färdigbyggd på ett nafs.
Nu står den på steg 7 kan ju bli en tidig julklapp det här!
av Healeyman
Jag ser nu på Min Volvo att även jag råkat ut för fenomenet med "fel motor" när det är nya VEAdieseln/D4 jag beställt - hoppas verkligen att de inte stoppar i någon gammal Renaultdieselmotor. :D

Finns det kanske någon som har lyckats provköra någon test-eller journalistbil med nya D4:an? Har själv kört 13000 mil med gamla D4an i min nuvarande V60, och är mycket nöjd med denna, men har ännu inte lyckats provköra med nya motorn, så jag fick beställa "in blanco".
av PFA
Healeyman skrev:Jag ser nu på Min Volvo att även jag råkat ut för fenomenet med "fel motor" när det är nya VEAdieseln/D4 jag beställt - hoppas verkligen att de inte stoppar i någon gammal Renaultdieselmotor. :D

Finns det kanske någon som har lyckats provköra någon test-eller journalistbil med nya D4:an? Har själv kört 13000 mil med gamla D4an i min nuvarande V60, och är mycket nöjd med denna, men har ännu inte lyckats provköra med nya motorn, så jag fick beställa "in blanco".

Vi är flera som verkar få fel motor :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=99395

Har ställt samma fråga som du angående provkörningar i följande tråd. Bilarna har ännu inte kommit ut hos handlarna, men det lär hända inom kort.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 95#p806695
av PFA
Ulmerkotte skrev:"Motor: D4204T5".. Så fick dom in rätt motor på "Min Volvo".. Vilken tur man slipper Renaultmotorn! :mrgreen:
Samma här. Puh :)
av swedala
Ok nu har jag beställt min andra Volvo S60N (11-), min första var allra första årgången.
Min andra blir nu en 2014.
Var idag inne och beställde bilen och fick en preliminär leverans vecka 04-05 2014.
Om någon funderar på min leveranstid så beror det mer på de rätta kontakterna.

Egentligen undrar jag varför jag beställer en till S60 då jag har haft en del elektroniska problem min min gamla.
Men mitt hjärta finns i Götet och har alltid jobbat för Volvo på ett eller annat sätt :)

En D4 med mycket lull lull :P
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]