Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av M52TU
Hallå!

Ska byta övre motorfästet(bussningen). Men när jag lossade plåten som bussningen sitter i upptäckte jag att ena fästet i motorblocket var spräckt!
Det är alltså fästet längst fram och längst ner, det har lossnat en stor bit och jag kommer inte kunna fäste skruven där.

Är det någon annan som råkat ut för detta? Just nu lutar jag åt att skruva tillbaka skiten med endast två skruv i stället för tre..

Idéer?
Hej!
Hade det varit min bil skulle jag chansa på att två skruvar räcker. Men invänta gärna bättre svar :D
För övrigt så tror jag att det skrivits om detta förut, se om du kan hitta den tråden här nånstans?
Jag ska testa att limma fast fästet med loctites expoxylim för metal. Dom lovar härliga 160 kg/cm^2 i draghållfasthet....:-)

Mitt otroliga ögonmått säger mig att det rör sig om ungefär 4 cm^2, vilket borde räcka så länge jag drar den skruven absolut sist.
Hehe. Vilken jävla bil, jag har blivit tvärblåst...

Bakre motorfästet, aluminiumarmen som vilar på motorkudden och är fastskruvad i bilen, är trasigt.

Det övre fästörat är borta, det undre saknar skruv och den tredje skruven ser jag inte uppifrån, så dess existens är lite oklar.
Hur fan lyckas folk?

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Bytte hjullagret idag och monterade nya skivor och[…]

Har du inga problem, kör vidare.

Idag har jag köpt nya batterier till nycklarn[…]