- mån 14 okt 2013, 09:32
Bra skrivet, jag skall idag försöka få upp mina nya NBB Alpha 225 xenon 100w på min V70.
Vi vet inte riktigt vad man ska ha för skruvar(in i balken) än, men det lär vi väl hitta nånstans på forumet.
Jag har köpt extraljusen med inbyggda LED som positionsljus och har funderat lite över hur de ska kopplas in, om det ens är lagligt?
Måste man alltså åka till en verkstad med VIDA-dator, även om man inte använder knapp?
RSport skrev:Tips!, Ni som ska montera Xenonkonventerade extraljus (Själva) och vill ha Volvos extraljusknapp monterad.
Inhandla Volvos orginalknapp separat.
Köp en "Pirat" Xenonkabelmatta, för 2, alt.3 extraljus (kostar under 200:-), då är anslutningarna anpassade till Xenonbarlasterna.
Anslut styrströmmen till CEMen, efter att ha monterat fast kontaktanslutning Volvo Org. No. 30 656 693 (kostar ca. 10:-) på kabelmattans styrströmskabel.
Ca. 500:- har ni då lagt ur för elkablaget och strömbrytare.
Visserligen så behövs ju även köpas till ett Extraljusfäste och stabiliseringsstag, finns ju fästen och stag för ca. 250:-
Så allt som allt går det på ca. 750:-, jämför vad Volvos tar för sin orginalsats, kan skilja från olika ÅF, men aldrig under 1200:- gissar jag.
Givetvis så måste man ändå in till en Verkstad med VIDA-dator, för att ladda in mjukvaran för extraljus.
Bra skrivet, jag skall idag försöka få upp mina nya NBB Alpha 225 xenon 100w på min V70.
Vi vet inte riktigt vad man ska ha för skruvar(in i balken) än, men det lär vi väl hitta nånstans på forumet.
Jag har köpt extraljusen med inbyggda LED som positionsljus och har funderat lite över hur de ska kopplas in, om det ens är lagligt?
Måste man alltså åka till en verkstad med VIDA-dator, även om man inte använder knapp?
Volvo V70 II -08 2,4D MTE 480nm, Momentum.