Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jaka
Hej!
Vilken årsmodell hallgivare från Volvo 740 passar min 745 från -87??? Tänkte försöka hitta fördelarplatta med hallgivare på skroten.
av Rådlös
Om bilen är en årsmodell 1987, så är det väl den årsmodellen du skall ha?
Du kan ju få fram Volvonumret, i bästa fall. Gå in på Skruvat som du har som reklam på den här sidan. Logga dig med bilens regnummer. Sök den detaljen du vill ha. Finns den där så brukar Volvonumret också stå angivet. Med det kommer du långt.
av jaka
Hej!
Jo! Men det måste ju finnas andra årsmodeller av 740 som har likadan fördelarplatta med hallgivare. Det är ju skroten det handlar om inte Volvohandlarn. :D
av Rådlös
Då måste du ändå logga in på Skruvat för att se vad din motor heter i typnummer. Först får du fram en liten ruta med din bil. Klicka på den rutan så kommer det en större med mer info. Spara den bilden. Det kan vara värdefullt. Av detta går det att få fram vilken fördelarplatta du skall ha.
Jag är ingen storkund hos bilskroten, men tycker mig ha sett här på nätet att t.ex Bildelsbasen kör med Volvonummer på delarna.
Ni andra som är vana att handla begagnat, har jag sett rätt eller fel???
Användarvisningsbild
av SA4AQS
I 740 från 1985 med undantag från B230A till 1988 så kan man hitta dessa. Bilen ska ha tändsystem EZ-102k, EZ-117k eller EZ-118k
Man kan prova sensorn om man skruvar lös fördelaren plattan lägger 12v på den röda och jord på den svarta då ska man när det är en metall flik i hallgivaren få 5v ut på den gröna.
Kolla även om du har spänning i kontakten i bilen kabeln kan ju ha gått av eller något.
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]