Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Luftis skrev:
Vad tusan. Jag hittar inte appen i App Store i min iPad heller...!
Det är för att App Store bara visar appar för den maskinvara man sitter med per default.
Ändra till iPhone i App Store i listen överst så kommer VOC fram.
Luftis, briljant. Tack!
av PFA
joel80 skrev:
PFA skrev: Så frågan är hur dum jag är som väljer VOC? Det kanske tvingar mig att införskaffa en privat mobil, vilket jag inte har idag, och därmed ytterligare kostnader som följd.
Jag ser det som att den viktigaste "funktionen" att kunna bära med sig överallt är start av värmaren, det har du tillgång till i din BlackBerry. Det som du torskar som jag se det är t.ex låsvarningen om man glömt låsa bilen.. den funktionen är trevlig i en Android-telefon.

Andra funktioner som är trevliga använder jag nog lika ofta datorn till som mobilen.. körjournalen fixar jag nog enbart med från datorn, kan kanske kolla nån gång i mobilen om jag är osäker på var jag varit. :)

Det enda som inte är "optimerat för Ipad" är upplösningen på appen. När man har den i en Ipad ser knapparna lite blaffiga ut och upplösningen är lite låg. (Den zoomar alltså iphone-appen)
Funktionerna är desamma.

Min åsikt är att du inte är dum som väljer VOC.. och vem vet.. inom nått år kanske din Blackberry "går sönder" och du måste få en ny... av en annan modell...? :D
Joel80, du har många kloka tankar :)

Jag valde VOC...och vem vet...kanske min BB någon dag råkar ut för något :) Jag tror att fabrikatet är på väg ut från företaget i vilket fall.

Jag har faktiskt varit i kontakt med Volvo On Calls support idag. De svarade imponerande snabbt:

"Just nu har vi tyvärr inga planer för att utveckla en app för Blackberry. Som du säger, det är möjligt att starta värmaren (över SMS). Sen kan du göra allt du kan göra på appen också på Min Volvo, utan att låsa upp bilen.
Om du letar efter "Volvo On Call" så hittar du appen också med in iPad, i Apple's App Store. Den ser ut som en iPhone app dock, men allt fungerar.
Du kanske kan kolla om det går bra att använda Min Volvo på din Blackberry, så kan du ha njut av Volvo On Call när du är på språng."
av Exquattro
Liten fredagsövernattning i Götet varpå grabben passar huset (och bilen). Fick meddelande i går kväll att min Volvo är olåst. Ringer grabben och det visar sig att han glömt låsa den. Jag säger att det fixar jag och vips var den låst, 25 mil från bilen. Teknikens under!!! :P
av PFA
Exquattro skrev:Liten fredagsövernattning i Götet varpå grabben passar huset (och bilen). Fick meddelande i går kväll att min Volvo är olåst. Ringer grabben och det visar sig att han glömt låsa den. Jag säger att det fixar jag och vips var den låst, 25 mil från bilen. Teknikens under!!! :P
Vi är så vana vid all teknik idag, det är lätt att glömma bort vilka fantastiska produkter och tjänster det finns. Måste verkligen försöka byta ut min BB när bilen kommer :)
av PFA
FBeckius skrev:
poseidon skrev:Samma sa min säljare. VOC är inte förmånsgrundande. Dock kan man inte köpa den i ett paket utan måste köpa den "löst".
Precis. Jag köpte den löst just av denna anledning.
Jag har valt Klimatpaket till min XC60, vilken ska beställas inom kort. I leasingkostnadsofferten från mitt företags leasingbolag står det "Volvo On Call-förmånsbefriad", och det verkar vara på hela Lastpaketet (som innehåller mer än bara Volvo On Call) eftersom priset för paketet är specificerat. Jag har fått ett preliminärt besked på förmånsvärdet på bilen från leasingbolaget, men har inte en aning huruvida Volvo On Call verkligen är exkluderat. Frågan kanske bör ställas till leasingbolaget.

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]