Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Idag när jag som vanligt skulle gå in och dreggla lite i volvocars bilkonfigurator. Såg jag att det numera är "fyrkantiga" dubbla avgasrör på xc60 MY14 utan att lägga till något tillbehör typ sportpaket.(titta på exteriör och välj bilden som visar bakändan på bilen) Tror ni att de har uppdaterat även utseendet i samband med den nya D4 motorn samt den nya automatlådan? Har skickat iväg en fråga till min Volvo handlare men inte fått något svar. Ipad appen verkar ju vara lite efter och där är det inte de nya avgasrören å andra sidan kan man inte bygga en bil på den nya motorn där heller.

// T-Shirt

Ps Beställde en xc60 nya D4 med automat igår och hoppas verkligen att de nya avgasrören är standard. Ds
Lite lustigt att R-design har kvar det gamla utseendet med två runda rör.
Slutrörsmatris XC60 MY2014
Motor Slutrör
T5 dubbla integrerade
T6 AWD dubbla integrerade
D3 enkelt synligt
D4 enkelt synligt
D4 AWD dubbla integrerade
D5 AWD dubbla integrerade

Integrerade betyder i det här fallet "fyrkantiga". D4 VEA har alltså INTE dubbla slutrör.
para skrev:Lite lustigt att R-design har kvar det gamla utseendet med två runda rör.
R-design rören är ju på riktigt i alla fall, de patetiska integrerade kromdetaljerna är ju mer "tröjor och dekaler" ;)
PaNi skrev:Slutrörsmatris XC60 MY2014
Motor Slutrör
T5 dubbla integrerade
D3 enkelt synligt
D4 enkelt synligt

Integrerade betyder i det här fallet "fyrkantiga". D4 VEA har alltså INTE dubbla slutrör.
Det har bekräftats någonstans här på forumet att VEA kommer att få integrerade slutrör som standard, precis som min säljare efter dubbelkoll. Var har du fått de här uppgifterna ifrån? Inkluderar din lista VEA?

Finns integrerade slutrör som tillval om man bygger en D4 181 hk FWD? Min säljare kunde inte hitta det i nya tillvalslistan.
PaNi skrev:Slutrörsmatris XC60 MY2014
Motor Slutrör
T5 dubbla integrerade
D3 enkelt synligt
D4 enkelt synligt

Det här är konfigurationen fram till vecka 46 med gamla 5-cyl 163hk D4 efter vecka 46 ska även nya 4-cyl D4 VEA 181hk ha dubbla integrerade slutrör
En ganska vanlig 245:as liv

Det var dags för ett tändstiftsbyte. K&a[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]